PARTNER PORTALU Partner portalu: Herosi Polskiej Przedsiębiorczości

Już ponad połowa rynku makaronów należy do marek własnych sieci

Autor: www.dlahandlu.pl 24 stycznia 2014 11:20

W okresie od grudnia 2012 r. do listopada 2013 r. rynek makaronów w Polsce zanotował 3-procentowy wzrost w odniesieniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. Obserwowany wzrost nastąpił zarówno w ujęciu ilościowym, jak i wartościowym. Wg analityków instytutu GfK w 2014 roku trend wzrostowy utrzyma się, zarówno jeśli chodzi o ilość, jak i wartość sprzedawanego makaronu.

Według analiz Panelu Gospodarstw Domowych GfK w monitorowanym okresie, polskie gospodarstwa domowe kupiły łącznie ponad 137 tys. ton makaronu. Na poziomie zakupów pojedynczego gospodarstwa domowego daje to przeciętnie ponad 10 kg zakupionego makaronu na gospodarstwo w ciągu 12 miesięcy. Częstotliwość zakupów tej kategorii wyniosła średnio 17 aktów zakupowych w ciągu roku. Najczęściej, bo aż 14 razy, kupowano makarony krótkie, przeznaczając na nie 75 proc. całkowitej sumy pieniędzy wydawanych rocznie na makaron. Z analiz wynika, iż polski rynek makaronów w ostatnim roku był wart 749 mln zł.

- Znanym na tym rynku markom coraz trudniej konkurować z markami własnymi sieci. Przede wszystkim ze względu na różnicę cen w przeliczeniu na kilogram makaronu. Produkty takich sieci sklepów jak Biedronka czy Lidl są o prawie 3 zł tańsze w przeliczeniu na kilogram produktu niż asortyment producentów markowych. Na przestrzeni kilku ostatnich lat udział marek własnych w rynku makaronów stale wzrastał, a w 2013 r. przekroczył 50 proc. - komentuje Urszula Adamowicz, analityk kategorii Panelu Gospodarstw Domowych GfK.

Wg prognoz analityków GfK monitorujących ten segment rynku, w 2014 roku dynamika wzrostu tej kategorii utrzyma się na podobnym poziomie.

Liderem na rynku makaronów jest Biedronka, która posiada 28 proc. udziału ilościowego, z trzema głównymi markami: Vitalia, Dobrusia i Pastani. Z kolei wśród producentów markowych niezmiennie od kilku lat największy udział w rynku ma Lubella (12 proc.). Pozostali czołowi producenci makaronów markowych to: Eko-Mak, Makarony Polskie, Goliard i Czarneckie Makarony.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • mariusz 2014-01-24 21:04:25

    Szanowna redakcjo Czanieckie Makarony !!!

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9739

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 923188
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane