PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Kategoria izotoników będzie się rozwijała

www.portalspozywczy.pl 16 maja 2014 13:01

Sprzedaż napojów izotonicznych ustabilizowała się na wysokim poziomie. W ciągu ostatniego roku Polacy kupili ponad 52 mln sztuk izotoników. Wartość rynku wyniosła tym samym blisko 146 mln zł - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Paulina Włodarska-Grodzińska, dyrektor marketingu FoodCare.

Choć w porównaniu do poprzedniego roku rynek odnotował kilkuprocentowe spadki, dane Foodcare potwierdzają bardzo duże zainteresowanie napojami izotonicznymi. - 4MOVE, jeden z naszych flagowych brandów, stale się rozwija. Sukcesywnie umacnia pozycję w segmencie napojów izotonicznych, m.in. kosztem globalnych marek. Przykładowo, w marcu 2014 r. udziały rynkowe 4MOVE w ujęciu ilościowym w sztukach wrosły o 11 punktów procentowych wobec wyników odnotowanych w marcu 2013 r., podczas gdy nasz najbliższy zagraniczny konkurent odnotował spadek o ponad 9 punktów procentowych - wskazuje Paulina Włodarska-Grodzińska. - Ponadto, marka 4MOVE doskonale rotowała na sklepowych półkach. W supermarketach, będących jednym z najważniejszych kanałów dystrybucji izotoników, w marcu 2014 r. zarejestrowaliśmy ponad trzykrotny wzrost sprzedaży w porównaniu do lutego br., wyprzedając tym samym wszystkich konkurentów - zaznacza.

- Z kolei, w dużych sklepach spożywczych 4MOVE jest najchętniej wybieranym izotonikiem nieprzerwanie już od października 2013 r. Wyniki te ogromnie nas cieszą i stanowią potwierdzenie, że jesteśmy jednym z najsilniejszych graczy w segmencie - dodaje.

W ocenie dyrektor marketingu FoodCare, sytuację na rynku napojów izotonicznych w Polsce można określić mianem stabilizacji na wysokim poziomie. - Od kilku miesięcy wartość rynku utrzymuje się na podobnym pułapie i oscyluje w granicach 145-148 mln zł. Przy czym, obserwacja globalnych trendów napawa nas dużym optymizmem. Kategoria izotoników jest bardzo perspektywiczna i będzie się jeszcze rozwijała - prognozuje Paulina Włodarska-Grodzińska. - Stale rośnie liczba Polaków regularnie uprawiających sport i prowadzących aktywny tryb życia. Wraz z dbałością o zdrowie i sylwetkę, przybywa miłośników napojów izotonicznych - zauważa.

Zwraca również uwagę, że dodatkowym czynnikiem, który zapewne będzie skutkował wzrostem całej kategorii, są liczne duże wydarzenia sportowe odbywające się w tym roku, m.in. piłkarskie mistrzostwa w Brazylii. - Już teraz obserwujemy zwiększoną aktywność marketingową producentów napojów izotonicznych związaną z tym wydarzeniem. Nie mam wątpliwości, że ogromne wydatki marketingowe wpłyną na rozwój całej kategorii - mówi dyrektor FoodCare.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11609

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane