Klienci wydają mniej na droższe piwo

Autor: Gazeta Wyborcza 28 stycznia 2010 08:57

Klienci wydają mniej na droższe piwo

Branża piwowarska w 2009 r. znalazła się pod kreską. Branżę zdołowało spowolnienie, które skłoniło konsumentów do ograniczenia wydatków na używki. Do tego od 1 marca 2009 r. piwna akcyza poszła w górę o 13,6 proc. w związku z czym butelka piwa podrożała o 6-9 groszy - czytamy w Gazecie Wyborczej.

Przedstawciele piwnej branży krytykowali podwyżkę akcyzy, bo przewidywali spadek spożycia i zamknięcia browarów. 
Jak czytamy w Gazecie Wyborczej podwyżka akcyzy została w całości przerzucona na konsumentów. Eksperci z branży szacują, że dekoniunktura na piwnym rynku potrwa do 2011 r. Według szacunków Euromonitor International w tym roku Polacy wydadzą na piwo ponad 20 mld zł, czyli o 5 proc. mniej niż w zeszłym roku. W kolejnym roku wydatki na piwo mają się zmniejszyć do 19,7 mld zł.
Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11189

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane