Kobiety kupują markową kawę, a mężczyźni piwo

Autor: portalspozywczy.pl 21 września 2009 14:34

Po raz pierwszy z badań prowadzonych na zlecenie Polskiego Stowarzyszenia Wytwórców Produktów Markowych "ProMarka" wynika, że najważniejszym czynnikiem branym pod uwagę przy zakupie produktów codziennego użytku jest jakość, a nie tak jak dotychczas cena.


Jednocześnie Polacy uznają, że produktem gwarantującym wysoką jakość jest produkt markowy. Według badanych to właśnie produkty markowe cechuje wysoka jakość (73 proc.), którą wymieniają obok znanego producenta (74 proc.) i powszechnie znanej marki (56 proc.).

Z przeprowadzonych przez agencje badawczą MASMI na zlecenie Stowarzyszenia ProMarka badań wynika, że nie bez wpływu na decyzje dotyczące wyboru produktów markowych jest płeć konsumenta - mężczyźni częściej kupują markowe piwo, baterie, paliwa i oleje silnikowe, natomiast kobiety - markowe kawy, przyprawy, środki do prania, produkty higieniczne i płyny do mycia naczyń.
Jednocześnie z badań wynika, że pomimo iż przypisujemy „marce" różne cechy, sama marka ma znaczenie podczas decyzji o wyborze produktu dla prawie połowy konsumentów (48 proc.). Wybieramy również produkty o wysokiej jakości nie uświadamiając sobie, że wówczas również kierujemy się marką.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11381

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane