REKLAMA
REKLAMA

Kompania Piwowarska zanotowała 3-proc. spadek sprzedaży piwa

Autor: portalspozywczy.pl 25 lutego 2010 13:42

Sprzedaż Kompanii Piwowarskiej spadła w 2009 r. o 3 proc. Osiągnęła 14,6 mln hl. Grupa zwiększyła jednocześnie udziały w rynku - do 45,3 proc.

REKLAMA

- Zakończyliśmy rok kalendarzowy 2009 osiągając dobre wyniki i najwyższy w historii naszej firmy udział w rynku - mówi Gary Haigh, dyrektor generalny Kompanii Piwowarskiej. 

W 2009 r. całkowita sprzedaż branży na krajowym rynku piwa w Polsce spadła w tym okresie o 10 proc . i wyniosła około 32,2 mln hl. Spadek ten był w przeważającej mierze skutkiem znaczącej podwyżki stawki podatku akcyzowego (o 13,6 proc.) wprowadzonej w marcu 2009 r., która wywarła silny wpływ na poziom cen piwa.
Wszystkie główne marki piwa Kompanii Piwowarskiej zwiększyły swe udziały w rynku. Najlepiej sprzedającym się polskim piwem jest Tyskie, które zwiększyło udział w rynku do 18 proc., podczas gdy na drugim miejscu na krajowym rynku piwa plasuje się Żubr (udział w rynku wynosi 14 proc.). Trzecią najlepiej sprzedającą się marką piwa z portfela KP jest Lech z udziałem w rynku wynoszącym 8 proc.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12365

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA