Koniec boomu na napoje energetyzujące

Autor: Rzeczpospolita 22 lutego 2010 09:24

Koniec boomu na napoje energetyzujące

Producenci napojów energetycznych są zgodni: po latach boomu, kiedy wydatki Polaków na energetyki rosły w szybkim tempie (tylko w 2008 r. zwiększyły się o ok. jedną trzecią), rynek się nasycił - informuje Rzeczpospolita. Stało się to wcześniej, niż się spodziewała branża. Portalspozywczy.pl zapowiadał problem już w lipcu. Tak, jak informowaliśmy, firmy będą teraz walczyły o klienta wprowadzając nowości produktowe.

Jak donosi Rzeczpospolita, z danych firmy Nielsen wynika, że w ubiegłym roku na energetyki przeznaczyliśmy niemal 680 mln zł. Nasze wydatki były o 3 proc. wyższe niż w 2008 r., natomiast wielkość sprzedaży napojów pobudzających zwiększyła się o 4 proc., do prawie 84 mln. Na początku ubiegłego roku szacowała, że nasze wydatki na napoje energetyczne w 2009 r. przekroczą 700 mln zł.
Zdaniem Wiesława Włodarskiego, prezesa firmy FoodCare, producenta Tigera będącego liderem rynku, w tym roku sprzedaż energetyków może się zwiększyć w naszym kraju o 2 proc. Natomiast w firmie Red Bull nie wykluczają, że po raz pierwszy w historii w 2010 r. może dojść w Polsce do spadku sprzedaży tych produktów - czytamy w dzienniku.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10864

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane