Konsumenci 50+ na celowniku firm spożywczych

www.portalspozywczy.pl 28 lutego 2014 12:57

Nowoczesne pokolenie 50+ jest bardziej energetyczne, aktywniejsze i ma większą siłę nabywczą niż kiedykolwiek dotąd. Wiele branż gospodarki przenosi obecnie swoją uwagę na "nowe" pokolenie starszych konsumentów.

- Na całym świecie grupy dojrzałych konsumentów stają się coraz bardziej pożądanymi odbiorcami. Chociaż w wielu kategoriach produktowych do dziś uwaga skupiona jest na nastolatkach i aktywnych młodych osobach dorosłych, w przyszłości konsumenci w wieku ponad 50 lat będą na celowniku projektantów produktów i specjalistów ds. marketingu - twierdzi Dirk Maehr, Head of Global Marketing w firmie SIG Combibloc.
Zainteresowanie jest uzasadnione. Raport opracowany przez United Nations Population Fund (UNFPA) oraz HelpAge International, opublikowany w roku 2012 pod tytułem "Starzenie się w XXI wieku", bada zmiany demograficzne i prezentuje niezwykłe wnioski. W ciągu najbliższych dziesięciu lat na świecie będzie żyło ponad miliard osób w wieku powyżej 60 lat - około 150 mln więcej niż w roku 2012. Do roku 2050 liczba sześćdziesięciolatków osiągnie 2 mld. Zjawisko starzenia się społeczeństwa jest problemem dotykającym nie tylko najlepiej rozwiniętych gospodarczo regionów, ale w coraz większym stopniu również krajów rozwijających się.
- Grupa 50+ będzie szczególnym przedmiotem zainteresowania, ponieważ w wielu przypadkach osoby te są aktywne i zainteresowane nowymi rzeczami, dbają o zdrowie i szukają produktów, które dają im dodatkowe korzyści. Średnia życia rośnie i wraz z nią zmieniają się zwyczaje zakupowe konsumentów. Celem nowoczesnych strategii produktowych i marketingowych skierowanych do dojrzałych konsumentów jest komunikowanie tego, jak satysfakcjonujące może być życie po pięćdziesiątce. Z jednej strony jest to kwestia opracowania produktów rozwiązujących problemy związane ze zdrowiem fizycznym i umysłowym i starzeniem się, z drugiej oferowanie konsumentom dodatkowych korzyści - mówi Dirk Maehr.
Ostatnie badania pokazują, że produkty spożywcze, którymi zainteresowane jest nowe pokolenie 50+ - jak zaznacza Dirk Maehr - to produkty zawierające dodatkowy błonnik lub mniej tłuszczu i cukru, które doskonale wspomagają odchudzanie, ułatwiają trawienie i pozwalają uniknąć chorób układu krążenia. Takie kwestie, jak wspieranie pamięci i pracy układu nerwowego, zwiększanie witalności, odporności i gęstości kości również znajdują się w sferze zainteresowania dojrzałych konsumentów.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10467

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane