Konsumenci chcą naturalnej żywności

www.portalspozywczy.pl 23 marca 2015 12:06

Konsumenci, niezależnie od szerokości geograficznej, chcą odżywiać się zdrowo. Na pytanie o wpływ jedzenia na jakość życia aż 66 proc. mieszkańców Europy, Azji, obu Ameryk i Brazylii odpowiedziało, że zdrowa dieta i naturalna żywność mają dla nich ogromne znaczenie.

To jeden z najważniejszych wniosków wyciągniętych na podstawie globalnych badań konsumenckich Ośrodka Badania Opinii Publicznej TNS przeprowadzonych na zlecenie Grupy GNT - największego na świecie producenta Żywności Barwiącej. Badaniem objęto aż 5.000 respondentów z 10 różnych krajów.

W związku z toczącymi się od dłuższego czasu dyskusjami na temat tzw. "czystej etykiety", GNT i TNS uściśliły, co konsumenci rozumieją pod pojęciem żywności naturalnej i jak postrzegają jej określone składniki - zwłaszcza te o właściwościach barwiących. Zbadano także, jak konsumenci czytają etykiety i zamieszczone na nich komunikaty. Szczególną uwagę poświęcono przy tym czterem kategoriom produktów (napoje, słodycze, jogurty i lody).

- Konsumenci na całym świecie są coraz bardziej świadomi stosowania w żywności określonych dodatków, takich jak barwniki, aromaty czy konserwanty. Dobitniej daje się też słyszeć głosy upominające się o substancje naturalne w miejsce dodatków syntetycznych. Jednym z głównych celów naszego badania było określenie skali tego zjawiska, by pomóc producentom żywności w lepszym zrozumieniu oczekiwań konsumentów w tym zakresie - stwierdził Jacek Meszka, dyrektor zarządzający GNT Polska.

Pierwsze wnioski na temat preferencji konsumentów można wysnuć na podstawie szczegółowej analizy zwyczajów żywieniowych. Badania pokazały, że konsumenci w krajach objętych ankietą przywiązują ogromną wagę do tego, by jedzenie było zdrowe i naturalne, przy czym oczekiwania co do ‘naturalności' produktów nie są formułowane przez respondentów równie wyraźnie, co zdeterminowane jest różnicami w stylu życia i oczekiwaniach.

Głęboką świadomość potrzeby zdrowego odżywiania daje się zauważyć wśród mieszkańców Azji i Ameryki Południowej. Ponad 70 proc. wszystkich konsumentów w tych regionach dba o to, by produkty spożywcze i składniki żywności były pochodzenia naturalnego. Niestety, często z uwagi na brak czasu lub informacji pozwalających na rzetelną ocenę produktów i ich składu, respondenci w tych krajach często decydują się na odstępstwa od stosowania dobrze zbilansowanej diety.

Wyraźnie też widać, że żywności naturalnej oczekują też mieszkańcy Europy i Stanów Zjednoczonych, przy czym na tych rynkach zaobserwowano pewne różnice w stosunku do Azji i Ameryki Południowej. Duża część konsumentów nie tylko doskonale zdaje sobie sprawę, że zdrowe odżywianie jest niezwykle ważne, lecz ma także możliwości oraz chęci poświęcenia czasu i pieniędzy na to, by ich dieta była optymalna. Aż 20-35 proc. mieszkańców Francji, Niemiec, Polski, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych z pełną świadomością analizuje skład nabywanych produktów pod kątem naturalności składników.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Anita 2015-03-26 08:01:22

    Mam nadzieję, że Polscy producenci wezmą sobie te wyniki do serca. Tracę mnóstwo czasu na wyszukiwanie mięsa i wędlin, które mają w swym składzie mięso, a w wędlinach przyprawy i sól. Nie mogę ciągle kupować świniaka, jemy później te produkty pół roku. Chcę pójść do sklepu i mieć możliwość wyboru. Na lewo mięso i wędliny naturalne, na prawo chemia syntetyczna z dodatkiem mięsa i jego pochodnych. Męczy mnie stanie w kolejce a później czytanie składu. Nawet jak znam produkt, to za każdym razem czytam, bo nie wiadomo, czy aby coś nie zostało zmienione, tracę więc czas podwójnie, a czas to pieniądz, drodzy producenci.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10803

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane