Konsumenci chcą płacić więcej za rzetelną informację o jakości żywności

www.portalspozywczy.pl 17 kwietnia 2014 12:25

Rodzajów opakowań inteligentnych czy aktywnych jest mnóstwo. Z tymi drugimi spotykamy się na co dzień w naszym kraju. Na opakowania inteligentne musimy poczekać. Wydaje się, że spełniają one swoją rolę, skoro przeprowadzone badania wskazują, iż konsumenci są skłonni dopłacić 6 proc. wartości produktu, by dostać prawdziwą informację nt. jakości kupowanej żywności - powiedziała serwisowi portalspożywczy.pl Karolina Wojdała, Specjalista ds. Badań Laboratorium Żywnościowego TÜV Rheinland Polska.

Dużym zainteresowaniem przedstawicieli branży spożywczej cieszą się opakowania aktywne i inteligentne. Aktywnych, jak nazwa wskazuje, aktywnie współgrających z zapakowanym produktem, absorbując z niego wilgoć, by np. landrynki nie były posklejane. Natomiast inteligentne są bardziej popularne na rynkach zachodnich. Dzięki nim konsument ma np. możliwość wyboru takiego jabłka, które w największym stopniu odpowiada jego gustom, jeśli chodzi o dojrzałość, gdyż taką informację w formie barwnej etykiety ma na opakowaniu.

- Etykieta stosownie do stężenia wydzielanych związków podczas dojrzewania,reaguje na nie, informując, w jakiej fazie „życia" jest produkt. Czy jest twardy, czy już soczysty i miękki. Inne inteligentne etykiety z kolei informują np. o tym, czy dana paczka mrożonki została rozmrożona na którymś z etapów dystrybucji. Jeśli tak, to wiadome jest, że konsument jej nie kupi. Weźmie taką, która wskazuje na zachowanie warunków zamrażalniczych zgodnie z prezentowaną legendą. A zatem, opakowania nowej generacji sprzedają i nie sprzedają produktów spożywczych „kosztem" zapewnienia wymaganej jakości - mówi Karolina Wojdała.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • polo 2014-05-05 11:06:12

    To jest chore ! Psim obowiązkiem producenta jest informacja o tym, co sprzedaje. A tymczasem, ja mam za to dopłacać ...

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11189

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane