REKLAMA
REKLAMA

Konsumenci kupują oczami, wygląd opakowania kluczowy przy wyborze produktu

www.portalspozywczy.pl 14 listopada 2013 14:20

- Zdecydowana większość konsumentów zwraca uwagę na samo opakowanie mimo, że ostentacyjnie deklaruje, że tak nie jest - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Adam Marczuk, Project Manager, Head of R&D w firmie Werner Kenkel Sp. z o.o.

REKLAMA

Adam Marczuk przytacza badania, z których wynika, że "decyzja zakupowa" podświadomie podejmowana jest w przeciągu pierwszych 2-3 sekund od obejrzenia półki z produktami. - Jeżeli opakowanie nie zwróci na siebie uwagi w tym czasie konsument je ominie i w efekcie wybierze inny produkt. Jeden z czołowych koncernów branży kosmetycznej komunikował parę lat temu o efekcie tzw. "drivingu do półki". To na bryle opakowania, szacie graficznej i sposobie prezentacji spoczywa odpowiedzialność niemego sprzedawcy - "nakłonienia" do podejścia do półki i odpowiedniej "reklamy" zawartości - komentuje.

Ekspert Werner Kenkel zwraca uwagę, że każdy z konsumentów jest inny, ma odmienne wyczucie estetyki, reprezentuje inny status materialny, jest w różnym wieku - dlatego systemy promocyjne łączące design razem z produktem są ściśle "stargetowane" na konkretnego odbiorcę.
- Jedna grupa klientów widząc estetyczne, kolorowe opakowanie wykonane z zachowaniem wysokiej jakości odnosi wrażenie, że i sam produkt jest produktem premium. Druga grupa - młodsza - poszukuje wizualnych trendów na szacie graficznej, a jeszcze inna usiłuje znaleźć produkty atrakcyjne tylko i wyłącznie cenowo bez względu na wygląd pudełka. Jak różne grupy by nie były łączy je jednak jedno: wszyscy konsumenci nie tyle od razu kupią, ale na pewno zwrócą uwagę na unikatowy design na półce niezależnie od ilości kolorów i lakieru. Jeżeli na regale sklepowym wśród mozaiki i tęczy barw opakowań kartonowych znajdzie się kilka szarych lub jednobarwnych to właśnie one będą się wyróżniać tzn. przykują uwagę. Analogicznie wygląda kwestia bryły - jeżeli wszystkie na ekspozycji są prostopadłościenne, konstrukcja owalna, obła - inna jako pierwsza zwróci na siebie uwagę - potwierdza Adam Marczuk.

Antoni Łuchniak z firmy projektującej opakowania xixi Studio z Łodzi potwierdza, że konsumenci zwracają uwagę na wygląd opakowania w sposób nieświadomy. - Produkt musi przede wszystkim być skierowanym do odpowiedniego klienta. Jeśli odbiorcą naszych wyrobów jest np. osoba o niskich dochodach, zwracająca uwagę przede wszystkim na cenę, to opakowanie musi właśnie to komunikować - przystępność cenową. Nie ma sensu tworzenie dla takiego produktu opakowania pozycjonującego - a raczej stylizującego - na wyższą półkę cenową, ponieważ wtedy docelowy odbiorca nie zwróci na niego uwagi, nawet jeśli cena pozostanie bez zmian - komentuje.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 4252

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA