REKLAMA
REKLAMA

Konsumenci mogą zainteresować się nowymi odmianami ziemniaków

Autor: Puls Biznesu 9 września 2016 09:52

Producenci ziemniaków dostrzegli potencjał we współpracy i urozmaiconej ofercie. Czas na edukację konsumentów - czytamy w "Pulsie Biznesu".

REKLAMA

Przemysł odbiera ponad 2 mln t tego warzywa, około 1,5 mln t przeznaczana jest na reprodukcję i nasadzenia, bezpośrednio zjadamy około 3,5 mln t. I to walkę o ten rynek w końcu rozpoczęła branża. — Stowarzyszenie Polski Ziemniak istnieje kilkanaście lat. Od zeszłego roku widać jednak tu większe poruszenie. Zebraliśmy się, zjednoczyliśmy i próbujemy edukować, informować oraz stworzyć szanse na kurczącym się rynku — mówi w rozmowie z "PB", Łukasz Ostrowicz z firmy Bugaj. Przyznaje, że na wzrost nie liczy. Przynajmniej na razie.

Jak dodaje, szansą w tym momencie jest zwiększanie różnorodności, które sprawia, że klienci interesują się daną kategorią. Taką minirewolucję widać już w dużych sklepach. Mamy ziemniaki do sałatek i do frytek. Klienci zaczynają uczyć się, że ziemniaki mają różne kolory i różne smaki. Dla producentów to szansa na dostarczanie towaru z większą wartością dodaną — posortowanego, popakowanego — a więc na uzyskanie lepszej ceny .

Zdaniem Łukasza Ostrowicza, spadek konsumpcji to tylko jeden z problemów branży. Drugim są niskie ceny, które uniemożliwiają rozwój.

Więcej w "Pulsie Biznesu".


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 4341

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA