Konsumenci nie ufają producentom żywności

www.portalspozywczy.pl 11 lutego 2013 09:10

Tylko co trzecia osoba ufa deklaracjom producentów żywności - wynika z badania przeprowadzonego przez ACNielsen.

Badanie internetowe przeprowadzone przez firmę Nielsen w roku 2011 dotyczące nawyków żywieniowych mieszkańców 56 krajów wskazuje, że konsumenci są bardzo sceptyczni zarówno wobec informacji o wartościach odżywczych jak i oznaczeń sklepowych typu "obniżona zawartość tłuszczu", czy "żywność naturalna", "żywność ekologiczna".

W największym stopniu konsumenci wierzą informacjom dotyczącym zawartości kalorii, witamin i tłuszczu, natomiast za niejasne respondenci uznali deklaracje producentów na temat pozytywnego wpływu na pracę serca oraz naturalności produktu.

Polacy na tle przeciętnego Europejczyka darzą większym zaufaniem dane znajdujące się na etykietach produktów spożywczych - aż 39 proc. z Polaków wierzy, że informacje dotyczące wartości kalorycznych są prawdziwe. Natomiast podobnie jak w Europie i na świecie najmniej godnymi zaufania w oczach Polaków są oznaczenia świadczące o naturalnym pochodzeniu produktu.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11009

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane