PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Konsumenci otwarci na nowe smaki piwa

www.portalspozywczy.pl 23 stycznia 2015 13:17

Rynek małych browarów regionalnych od kilku lat odnotowuje dynamiczny wzrost - jest to odpowiedź na nowy trend konsumencki. Choć większość piwoszy wciąż kieruje się w zakupach głównie ceną, to rośnie liczba konsumentów, którzy poszukują nowych smaków. Na ten trend odpowiadają nie tylko mniejsi, regionalni gracze - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Katarzyna Borucka, dyrektor ds. korporacyjnych Grupy Żywiec.

REKLAMA
Jak dodaje Katarzyna Borucka, również Grupa Żywiec w ubiegłym roku wprowadziła kilka innowacji dla tych właśnie konsumentów np. warianty Żywca czy warzonego w Cieszynie Dubbla Cieszyńskiego. - W tym duchu idzie też zmiana, którą niedawno ogłosiliśmy, a mianowicie danie niezależności w ramach Grupy Kapitałowej Żywiec Browarowi Zamkowemu Cieszyn, który będzie produkował piwa właśnie dla takich konsumentów - mówi dyrektor w Grupie Żywiec.

Zdaniem Katarzyny Boruckiej, rynek piwa w Polsce jest też już rynkiem bardzo dojrzałym i nasyconym, a także bardzo konkurencyjnym. - W ostatnich latach bardzo dużo się na nim zadziało, między innymi za sprawą mniejszych browarów. Nigdy wcześniej konsument nie miał do wyboru tak szerokiej oferty. Ostatecznie o lojalności konsumenta decyduje jednak siła marki i jakość produktu. Te czynniki będą także decydować o ewentualnym powrocie konsumenta do produktu, którego raz spróbował - mówi.

Jak dodaje, jeśli chodzi o konsumpcję piwa, duże znaczenie ma też okazja. - Gdy spotykamy się w dużym gronie znajomych przy grillu, wybieramy przeważnie piwa sesyjne, pijalne i są to w większości lagery (ten trend utrzyma się zarówno w Polsce, Europie i na świecie). Piwne specjalności to piwa degustacyjne - zaznacza Katarzyna Borucka.

Dla konsumenta liczy się przede wszystkim jakość, smak i marka, która budzi zaufanie. - Piwa regionalne ze względu na swój lokalny kontekst cieszą się zwykle dużą lojalnością konsumentów w swoich regionach. Jednak w przypadku konsumentów poszukujących nowych smaków, ta regionalność może mieć mniejsze znaczenie - jeśli na drugim końcu Polski znajdzie jakieś piwo regionalne, które mu smakuje, na pewno to smakiem właśnie będzie się kierował - podsumowuje dyrektor ds. korporacyjnych Grupy Żywiec.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 14343

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA