Konsumpcja mrożonek w Polsce będzie rosła

Autor: portalspozywczy.pl 26 marca 2010 14:33

Jedna osoba w Polsce spożywa średnio 4-6 kg mrożonek rocznie, podczas gdy w Danii na jedną osobę przypada 30 kg mrożonek a w Niemczech ok. 40 kg rocznie. Po tych znaczących różnicach widać, że mamy spore rezerwy potencjalnego popytu i bardzo dużo do zrobienia w tej dziedzinie w Polsce. Wiemy też, jak dużo sektor ten może jeszcze urosnąć - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Stanisław Żurawski, dyrektor operacyjny w Pago.

- Zaledwie 2-4 proc. obrotów produktów spożywczych w sklepach stanowią produkty mrożone. Z roku na rok widać, że rynek mrożonych produktów rośnie, jednak nie tak jakbyśmy tego oczekiwali, bo tylko o 5-6 proc. rocznie. Są to wzrosty powyżej rynku, jednak liczymy na więcej zwłaszcza, że kilkanaście lat temu analitycy prognozowali, że ten segment będzie rósł o kilkanaście procent rocznie - mówi Stanisław Żurawski.

Jego zdaniem to, że rynek rośnie jest pozytywne, tym nie mniej konsumpcja mrożonek w Polsce jest nadal na bardzo niskim poziomie.
- Jestem przekonany, że rynek produktów mrożonych będzie systematycznie się wzmacniał, w miarę, jak sytuacja materialna polskiego społeczeństwa będzie się poprawiać i gdy dla oszczędności czasu będzie ono spożywać coraz więcej wstępnie przetworzonych produktów - mówi Stanisław Żurawski.

- Firmy, które wykorzystają ten trudny, kryzysowy czas na odchudzenie struktur organizacyjnych i zwiększenie efektywności swoich procesów, będą w przyszłości korzystać z rynkowej prosperity, która musi w końcu nadejść po okresie spowolnienia. Rozsądne inwestycje w technologię i wiedzę z pewnością procentować będzie zwiększeniem obrotów i wzmocnieniem pozycji rynkowej - mówi Stanisław Żurawski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10764

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane