Kryzys najbardziej uderzy w małe, niezrzeszone sklepy

Autor: Polska The Times 30 marca 2009 09:33

Kryzys najbardziej uderzy w małe, niezrzeszone sklepy

- Należy spodziewać się bankructw i przejęć mniejszych, słabszych sieci przez większych graczy - mówi Wojciech Matysiak, główny specjalista ds. analiz makroekonomicznych BGŻ. Już w ubiegłym roku liczba tradycyjnych, osiedlowych sklepików spadła o 10 proc., do ok. 59 tys. - pisze Polska The Times.

  - W tym samym czasie liczba sklepów dyskontowych wzrosła o 15 proc., a hipermarketów o 9 proc. - policzyła firma badawcza Nielsen. I to właśnie dyskonty i hipermarkety będą beneficjentami kryzysu - oceniają zgodnie eksperci. Także dzięki temu, że wielkie sieci zaczęły się przygotowywać do kryzysu na długo przed tym, zanim dotarł on do Polski. Obserwując to, co dzieje się na zachodzie Europy, gdzie recesja rozpoczęła się już ponad pół roku temu, Tesco, Biedronka, Carrefour czy Real już od miesięcy negocjują z producentami, zmuszając ich do obniżania cen.

Puste półki w Tesco czy Carrefourze to efekt uboczny tego, że sieć handlowa oszczędza, starając się jak najmniej towarów trzymać na półkach w magazynie: jeśli klienci kupią danego dnia więcej niż zwykle, to przejściowo mogą pojawić się braki na półkach. Wielkie sieci tną także koszty swojej działalności, wstrzymując nabór pracowników, redukując liczbę towarów w ofercie czy zastępując marki znanych producentów wyrobami swoich marek.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11439

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane