KUPS: Rynek soków, nektarów i napojów kurczy się

Autor: portalspozywczy.pl 4 kwietnia 2010 21:39

KUPS: Rynek soków, nektarów i napojów kurczy się

Po kilku latach dynamicznych wzrostów branża sokowo-napojowa wyhamowała. - Rynek soków, nektarów i napojów niegazowanych (SNNN) skurczył się w 2009 r. o ok. 1 proc., do 1,3 mld l - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Julian Pawlak, prezes Krajowej Unii Producentów Soków.

Wartość rynku pozostała na poziomie sprzed roku, czyli wynosi ok. 3,5 mld zł - wynika z danych prezesa KUPS. - Kryzys dał znać o sobie - przyznaje Julian Pawlak. I zauważa, że właśnie dlatego rośnie liczba sprzedawanych napojów pod markami własnymi sieci handlowych.

Wartość rynku private label soków, napojów niegazowanych i nektarów wzrosła w minionym roku aż o 11 proc. W tym czasie sprzedano niemal 400 mln l tych produktów. To o 9 proc. więcej niż w 2008 r. - W porównaniu z ub. r. wzrost jest może znaczący. Jednak udziały napojów private label nie są ogromne - dodaje Julian Pawlak. Jak wyliczyliśmy, ich wartość stanowi niecałe 19 proc. rynku SNNN.

Napoje markowe tymczasem zanotowały w 2009 r. 5-proc. wolumenowy spadek sprzeaży. Wartość brandowego rynku SNNN zmalała o 2,5 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10682

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane