PARTNER PORTALU Partner portalu: Herosi Polskiej Przedsiębiorczości

Kupujemy więcej płatków

Autor: Karolina Machaj, AC Nielsen 13 lutego 2009 15:43

Kupujemy więcej płatków

Rynek płatków śniadaniowych w ostatnim roku wzrósł o 11 proc. w ujęciu wartościowym (listopad 2007-2008), wynika z danych firmy badawczej AC Nielsen.

11 proc. wzrost obrotów oznacza, iż w ostatnim roku wydaliśmy na płatki śniadaniowe o ponad 60 mln złotych więcej niż w roku, kończącym się w listopadzie 2007 roku.
Analizując rynek w podziale na dwa główne segmenty, czyli płatki śniadaniowe i muesli, możemy zaobserwować, iż rok do roku wzrasta znaczenie segmentu muesli, który kojarzymy z produktami bardziej zdrowymi. Rok do roku segment muesli odnotował wzrost obrotów wartościowych na poziomie 42,5%. Jednocześnie obserwujemy dalszy spadek znaczenia dla sprzedaży kategorii segmentu płatków rodzinnych, do którego należą między innymi czyste płatki kukurydziane. Rok do roku tracą na znaczeniu również płatki dla dzieci, ale tylko z segmentu produktów z czekoladą. Nie oznacza to jednak, że ich sprzedaż rok do roku odnotowała spadek - sprzedaż obu segmentów pozostała na stabilnym poziomie. Do spadku znaczenia tych segmentów przyłożyły się w przeważającej mierze dynamicznie rozwijająca się kategoria płatków muesli, ale również płatki dla dorosłych, do których zaliczamy wszelkiego rodzaju płatki fitness, light czy wellness, które odnotowały w ostatnim roku dwucyfrowy wzrost obrotów (+36,8 proc).
Do coraz większej popularności muesli, czy płatków fitness / light przyczynia się rosnący popyt na produkty zdrowe, które zawierają elementy poprawiające funkcjonowanie organizmu, a przynajmniej wspomagają dbanie o sylwetkę. Równolegle wzrost segmentu muesli sprzężony jest w dużej mierze z rozwojem najmniejszych opakowań typu convenience - producenci wprowadzają wygodne, podręczne opakowania, które konsument może zabrać ze sobą wszędzie. Wzrostowi sprzedaży, oraz znaczenia dla obrotów kategorią, opakowań najmniejszych, towarzyszy dynamiczny wzrost sprzedaży opakowań z przedziału 251-499gram. Za wzrostem tym stoją pojawiające się coraz szerzej na rynku gramatury 350, 375, 400 czy 450 gram. Nie oznacza to jednak, że na rynku pojawiają się coraz liczniej większe opakowania mające zastąpić mniej popularne małe gramatury. Wręcz przeciwnie - rozwój tego segmentu to efekt w dużej mierze obecnego trendu zmniejszania przez producentów opakowań o kilka, kilkanaście gram.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9965

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 923188
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane