REKLAMA
REKLAMA

Kupujemy więcej wina stołowego

Autor: portalspozywczy.pl 7 października 2009 12:55

Kupujemy więcej wina stołowego

Wydatki Polaków na zakup wina wzrosły o 146 mln zł w okresie od sierpnia 2008 do lipca 2009 w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku. Ten 9,8 proc. wzrost przychodów wpłynął na wartość całego rynku wycenianego obecnie na prawie 1,64 mld zł.

REKLAMA

W analizowanym okresie wina były trzecią kategorią pod względem generowania obrotów wartościowych w całym koszyku alkoholowym. W przełożeniu na wielkość sprzedaży rynek win w Polsce wzrósł o 5,1proc. i ukształtował się na poziomie 98 mln litrów.
Największym segmentem rynku jest rynek win stołowych. W okresie ostatnich dwunastu miesięcy kończących się w lipcu 2009 roku ich wartościowa sprzedaż stanowiła 58,3 proc. rynku win w Polsce i wzrosła w porównaniu do okresu sierpień '07-lipiec'08 o 1,6 pp. Segment ten odpowiadał w ostatnim roku konczacym się na lipcu 2009 za 53,5 proc. udziałów w sprzedaży wolumenowej całej kategorii win. Wina stołowe są jednocześnie najdynamiczniej rozwijającym się segmentem na rynku win (wzrost sprzedaży wolumenowej o 6,8 proc. i aż 12,9 proc. wzrost sprzedaży wartościowej w ujęciu rok do roku).
Drugim pod względem dynamiki rozwoju wolumenowego segmentem rynku win są wina musujące oraz szampany. Ich wolumenowa sprzedaż w analizowanym okresie wzrosła o 5,9 proc. i ukształtowała się na poziomie prawie 22 mln litrów.
Kolejnym segmentem, stanowiącym 24,7 proc.sprzedaży wartościowej rynku win, są wina deserowe oraz wermuty. Segment ten, podobnie jak rynek win stołowych dynamicznie rozwijał się pod względem wartościowym (+7,8 proc.), mniej intensywnie wolumenowo (+2,1proc.).
Na polskim rynku win podobne znaczenie pod wzgledem wartości sprzedaży mają kanały handlu nowoczesnego i tradycyjnego. W badanym okresie sprzedaż wartościowa win w 52 proc. skoncentrowana była w handlu nowoczesnym (hipermarkety i supermarkety). W porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego nastąpił wzrost znaczenia tych kanałów dystrybucji dla sprzedaży wartościowej o 3,2 pp kosztem kanałow handlu tradycyjnego.

Polacy najwięcej wina kupują w supermarketach. W badanym okresie sklepy te odpowiadały za 31,9 proc. sprzedaży wartościowej kategorii. Ważnym dla sprzedaży kategorii jest także kanał hipermarketów, którego udziały w wartościowej sprzedaży kategorii były na poziomie 20,1proc. Wśród kanałów handlu tradycyjnego najistotniejsze dla wartości sprzedaży były średnie sklepy spożywcze (19,5 proc. dochodów z obrotów), co przełożyło się na sprzedaż na poziomie 318 mln złotych w tym kanale.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11855

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA