Makarony Polskie: 28 proc. wzrost przychodów w I poł. 2009 r.

Autor: portalspozywczy.pl 25 sierpnia 2009 12:28

Od początku stycznia 2009 r. do końca czerwca 2009 r. przychody Grupy Makarony Polskie, przekroczyły 55 879 tys. zł i były o 28 proc. wyższe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Zysk netto za półrocze 2009 roku wyniósł 1.150 tys. zł w stosunku do straty (2.635) tys. zł w analogicznym okresie 2008 r

W II kwartale 2009 roku przychody wyniosły 30.927 tys. zł, a wynik netto 630 tys. zł. Dla porównania - w I kwartale b.r. wynik wyniósł 520 tys. zł, natomiast w II kwartale 2008 roku Grupa odnotowała stratę w kwocie (903) tys. zł. Najszybciej rosła sprzedaż w segmencie makaronów - w stosunku do I półrocza ub. roku wzrost sprzedaży wyniósł 66 proc. i osiągnął poziom 44.550 tys. zł.

Wyniki poprawiła także spółka zależna - Stoczek. II kwartał 2009 roku zakończyła wynikiem 179 tys. zł, jednak nie pokryło to całkowicie straty z I kwartału - wynik Stoczka po I połowie 2009 roku wynosi (152) tys. zł.
- Dobre wyniki za I półrocze b.r. to efekt nowych kontraktów, które jesteśmy w stanie realizować dzięki zwiększeniu mocy produkcyjnych w segmencie makaronów oraz nadwyżek mocy w segmencie dań gotowych - powiedział Paweł Nowakowski, prezes zarządu Makarony Polskie S.A. - Zakładamy dalszy wzrost sprzedaży zarówno w segmencie makaronów jak też dań gotowych oraz przewidujemy poprawę efektywności w wyniku zwiększenia skali produkcji.


Udział przychodów ze sprzedaży eksportowej wykazuje silną tendencję wzrostową - wartość sprzedaży eksportowej w I półroczu 2009 roku wzrosła w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku o ponad 80 proc.
- Spółka Makarony Polskie zakończyła podstawową część procesu inwestycyjnego, dzięki czemu większość nadwyżek finansowych Grupa może przeznaczać na spłatę zobowiązań oprocentowanych. Koncentrujemy się na poprawie efektywności i przygotowaniu struktur wewnętrznych do dalszego dynamicznego rozwoju. Do końca roku zamierzamy wprowadzić nowy system informatyczny wspomagający zarządzanie oraz zakończyć trwający od 2008 roku proces reorganizacji Grupy - dodaje Paweł Nowakowski. - W przyszłości zamierzamy rozwijać sprzedaż makaronów i dań gotowych oraz poszerzyć asortyment produktów. W ramach realizowanej strategii rozwoju nie wykluczamy akwizycji, jednak ewentualne transakcje zostaną przeprowadzone nie wcześniej niż w 2010 roku.
Grupa Makarony Polskie rozwija się w tempie około 30 proc. średniorocznie od 2003 roku i zgodnie z deklaracjami zamierza takie tempo utrzymać w przyszłości.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11009

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane