REKLAMA
REKLAMA

Markety zyskują na komercjalizacji Wielkanocy

Autor: TVN24 14 kwietnia 2009 09:15

Markety zyskują na komercjalizacji Wielkanocy

Ze sklepowych półek i z promocyjnych gazetek kuszą czekoladowe zające, cukrowe baranki, szynki i baby. Hipermarkety pod szyldem wielkanocnych zakupów czyszczą magazyny z wszelkiego rodzaju towarów, których związek z świętami bywa dość luźny - podaje TVN 24.

REKLAMA

Na przykład Tesco w ramach promocji "Moc wielkanocnych tradycji" obniża ceny winogron i masy makowej (została od Bożego Narodzenia). Carrefour ma "Apetyt na święta", więc kusi flakami wołowymi, truskawkami i ananasem. Real zapewnia "Wielką Moc przyjemności" i oferuje krewetkę gotowaną i polewę de lux. A Biedronka uderza w nutę patriotyczną i "Polską Wielkanoc" (a wraz z nią filet śledziowe, komplet garnków i keks angielski) - zauważają dziennikarze TVN24.

- Teraz najważniejsze w handlowym kalendarzu jest Boże Narodzenie, po nim Walentynki, a Wielkanoc na trzecim miejscu. A z roku na rok będzie coraz bardziej wykorzystywana - prognozuje psycholog biznesu Leszek Mellibruda. Według niego niedługo trzeba będzie czekać na to, żeby czekoladowe kurczaki oraz piosenki o uroczych barankach zaczęły atakować klientów już od lutego. A Wielkanoc jest na najlepszej drodze, by stać się bardziej świętem Zająca, niż Męki Pańskiej.

Wielkanoc w marketingu dotyczy nie tylko produktów na świąteczny - mniej lub bardziej - stół. Pod hasłem "Wielkanocna promocja" można sprzedać (prawie) wszystko. Znajdzie się coś dla małych i dużych, domatorów i globtroterów, ciała i ducha.

- Reklama nie musi mieć sensu, musi zainteresować. Każdy pretekst jest dobry. Tak się przyzwyczailiśmy do najróżniejszych przecen, obniżek i rabatów, że wchodząc do sklepu ich wypatrujemy. Okazja nie jest istotna. Gdyby z okazji święta "mamy dwie nogi a zwłaszcza lewą" supermarkety obniżyłyby ceny na lewe buty, też by się klienci cieszyli - wyjaśnia Leszek Mellibruda.

 


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12742

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA