PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Marki własne mają już ponad 20 proc. udziału w rynku

Autor: Rzeczpospolita 31 marca 2014 09:04

W kilkunastu kategoriach produktowych, tak chemicznych, jak i spożywczych odpowiadają
już za ponad 50 procent wartości rynku. Ich sprzedaż rośnie też w naszym kraju najszybciej - pisze "Rzeczpospolita".

Jak informuje dyrektor sieci Biedronka, marka Dada jest liderem rynku pieluch w Polsce. Także w sprzedaży mleka marka własna sieci jest w ścisłej czołówce. To przełom. Sytuacja, w której marka własna jest numerem 1, zdarza się w Polsce pierwszy raz.
Dla coraz większej grupy konsumentów marki własne to już produkty pierwszego wyboru, co potwierdzają przygotowane dla "Rz" dane firmy badawczej Nielsen. Wynika z nich, że już w siedmiu kategoriach spożywczych marki własne mają ponad 50 proc. udziału w sprzedaży. Liderem jest wędzony łosoś - aż 65 proc. jego sprzedaży przypada na takie produkty. W chemii tak wysokimi udziałami może się pochwalić sześć kategorii.
Firma podaje, że w 2013 r. wartościowy udział marek własnych w sprzedaży koszyka FMCG (dóbr szybkozbywalnych) wyniósł 18,2 proc. i wzrósł o 1,5 pkt proc. w porównaniu z 2012 r. Wartościowo sprzedaż produktów marek własnych w ujęciu rok do roku wzrosła o prawie 9 proc., podczas gdy sprzedaż produktów markowych spadła o ponad 2 proc.
- Marki własne mają już ponad 20 proc. udziału w rynku i docelowo mogą osiągnąć nawet do 40 proc. - czytamy w "Rz".
Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11446

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 508972

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane