REKLAMA
REKLAMA

Marki własne mogą przejąć 30 proc. rynku słodyczy

Autor: dlahandlu.pl 4 września 2009 13:41

Według szacunków firmy Jutrzenka Holding S.A. udział marek własnych w rynku słodyczy w Polsce wynosi obecnie od 3 do 5 proc. w zależności od segmentu. - Potencjał zwiększania tego udziału jest jednak bardzo duży. W niektórych krajach europejskich sięga on bowiem aż 30 proc. - uważa Krzysztof Koszela, członek zarządu spółki.

REKLAMA

Jego zdaniem osiągnięcie udziału tego rzędu w Polsce jest jednak mało realne. Nie zmienia tego nawet fakt, że ceny produktów pod markami własnymi na półkach sklepowych mogą być nawet o 50-60 proc. niższe niż w przypadku produktów markowych.

Według Krzysztofa Koszeli w najbliższych latach na rynku producentów słodyczy dokona się podział na firmy, skupiające się na produkcji produktów pod markami sieci handlowych i takie, które w ten sposób będą tylko uzupełniać port folio marek firmowych. - Przewaga tych pierwszych polegać będzie przede wszystkim na niższych kosztach działalności, wynikających z niższych cen produktów - wyjaśnia przedstawiciel Jutrzenki.
Niekoniecznie musi to jednak wpływać na gorszą jakość tych produktów. Zdaniem ekspertów sieć handlowa wprowadzająca do sprzedaży produkt, kojarzący się z jej nazwą będzie troszczyć się o jego jakość, w obawie przed potencjalną utratą klientów.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13025

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA