Marki własne stanowią 34,5 proc. w rynku dżemów

www.portalspozywczy.pl 19 czerwca 2013 14:32

Rynek produktów dżemowych (dżemy, konfitury, powidła, borówka i żurawina, marmolady, musy) w 2012 roku wart był 437 mln zł, sprzedano 37 tys. ton tego produktu. Wartościowo rynek nadal rośnie w 2012 o 10 proc. przy stabilnym wolumenie. Wzrost wartości wynika głównie z wzrostu cen. Eksperci z grupy Agros Nova twierdzą, że ten rynek nadal może się rozwijać.

Zdaniem ekspertów grupy Agros Nova polscy konsumenci szukają nowych smaków w kategorii dżemów, czego przykładem są edycje limitowane Łowicza, które oferują połączenia owoców jak np. ostatnia edycja: Agrest - kiwi, Brzoskwinia -Marakuja, Czarna-Czerwona porzeczka.

Łowicza kontroluje 35 proc. rynku dżemów wartościowo, zaraz za nim jest firma Stovit z 7,5 proc. udziałem w rynku, Gomar, który kontroluje 2,7 porc. rynku, Lubawa z 2,1 porc. udziałem oraz Scandic Food z 1,9 proc. udziałem. Duży udział w rynku, bo aż 34,5 proc., stanowią marki własne, w większości sprzedawane w kanale dyskontowym.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10380

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane