REKLAMA
REKLAMA

Miesięczna siła nabywcza dzieci to 348 mln zł. Najczęściej kupują słodycze, napoje i przekąski

Autor: pr, dlahandlu.pl 26 października 2015 11:53

Miesięczna siła nabywcza dzieci to 348 mln zł. Najczęściej kupują słodycze, napoje i przekąski fot. za gfk.com

Oszczędności posiadane przez dzieci mają wartość 1.044,6 mln zł – wynika z raportu „Junior Shopper 2015” na temat preferencji i zwyczajów zakupowych dzieci i młodzieży w wieku 7-15 lat.

REKLAMA

Dzieci otrzymują pieniądze z trzech głównych źródeł: w postaci tzw. kieszonkowego (58 proc.), z prezentów pieniężnych (29 proc.) oraz w zamian za wykonanie konkretnej pracy domowej (13 proc.). Zdecydowana większość dzieci otrzymuje od rodziców pieniądze w ramach cotygodniowego kieszonkowego, którego wysokość wzrasta wraz z wiekiem dzieci.

Samodzielnych zakupów artykułów spożywczych w różnych kanałach dystrybucji dokonuje 91 proc. dzieci w wieku 7-15 lat. Płeć nie jest kategorią różnicującą badaną populację. Równie chętnie kupują dziewczynki, jak i chłopcy. Chłopcy z przedziału 7-9 lat. kupują nieco rzadziej (75 proc. deklaracji) niż dziewczynki (91 proc. deklaracji), natomiast wysoki poziom obydwu odsetków świadczy o i tak dużej aktywności zakupowej dzieci.

Najczęściej kupowane przez dzieci artykuły spożywcze to słodycze (82 proc.), napoje (80 proc.) oraz przekąski (79 proc.).

Dwa najczęściej odwiedzane przez dzieci miejsca, w których zaopatrują się w artykuły spożywcze to tradycyjny sklep spożywczy i sklepik szkolny. W tym pierwszym bywa nieco więcej osób, natomiast ten drugi odwiedzają częściej.

Niemal wszyscy rodzice zabierają swoje dzieci na zakupy artykułów spożywczych. W tym czasie prawie 60 proc. dzieci nalega na kupno jakiegoś produktu lub produktu konkretnej marki. Najwięcej dzieci namawia rodziców na zakup słodyczy (59 proc.).

 


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12558

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA