PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Miłośnicy piw regionalnych odchodzą od oferty dużych koncernów

Autor: pr/www.dlahandlu.pl 3 stycznia 2012 13:03

Konsumenci piw regionalnych najbardziej cenią ich smak oraz różnorodność. Większość z nich deklaruje, że fakt spożywania piw regionalnych spowodował, że rzadziej pija piwa dużych koncernów lub w ogóle przestali je kupować. Najczęściej wybieranym piwem wśród smakoszy piw regionalnych jest piwo jasne pełne (60 proc.).

Piwa regionalne najczęściej piją osoby młode (18-34 lat), bezdzietne i pozostające w stałych związkach. Konsumentami piw regionalnych są w zdecydowanej większości osoby aktywne zawodowo, z wykształceniem średnim lub wyższym.

Piwa regionalne najczęściej konsumenci kupują w hipermarketach, sklepach osiedlowych oraz specjalistycznych sklepach z alkoholami. W przeciwieństwie do piw dużych koncernów piwa regionalne znacznie rzadziej kupowane są w sklepach nocnych, na stacjach benzynowych i restauracjach.

- Piwa regionalne nie są tak dostępne jak piwa dużych koncernów. Rzadko można zamówić takie piwo w restauracji czy pubie. Dlatego też najczęściej respondenci konsumują je w domach. Rosnąca popularność piw regionalnych pozwala przypuszczać, że trend ten zmieniłby się gdyby producenci piw regionalnych zwiększyli liczbę kanałów i punktów sprzedaży - mówi Agata Tkaczyk, ekspertka z ARC Rynek i Opinia.
Ponad połowa (52 proc.) osób pijących przynajmniej raz w miesiącu piwa regionalne przyznaje, że rzadziej sięga po piwa dużych koncernów lub w ogóle nie korzysta z ich oferty.

Badanie przeprowadzone w dniach: 20.10.2011 - 4.11.2011. Próba: N=1000 (respondenci - mieszkańcy dużych miast, którzy przynajmniej raz w miesiącu spożywają piwa regionalne).

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11517

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane