REKLAMA
REKLAMA

Mimo kryzysu segment wody butelkowanej cały czas rośnie

Autor: portalspozywczy.pl 10 listopada 2009 10:25

Mimo kryzysu segment wody butelkowanej cały czas rośnie

- Mimo kryzysu producenci wody w tym roku nie narzekali - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Wojciech Rutkowski, prezes Krajowej Izby Gospodarczej "Przemysł Rozlewniczy". W maju segment notował wzrost o 11 proc. - Jeszcze za wcześnie, by podsumowywać ten rok, ale na pewno kontynuujemy wzrosty - dodaje prezes Rutkowski.

REKLAMA

Wyjaśnia, że branża oczekuje skoku sprzedaży także w okresie świątecznym.
- W czasie świąt rośnie konsumpcja, także wody. Poza tym, przy działającym centralnym ogrzewaniu konsumenci widzą potrzebę zwiększonego zaopatrywania organizmu w wodę - mówi Wojciech Rutkowski.
Według spółki Lekkerland, w maju najszybciej rosła kategoria wód smakowych. - Nie ma takiej kategorii. Wody smakowe to pewna odmiana napojów - dementuje te wiadomości prezes. - Ale rosnąca sprzedaż tych produktów na pewno generuje zyski dla producentów wód mineralnych, na bazie których są sporządzane tzw. wody smakowe - dodaje.
W ub.r. sprzedaż wody butelkowanej wyniosła niemal 2,3 mld l. Był to wzrost niemal o 27 proc.
- Obecnie spożycie wody butelkowanej wynosi ok. 67-68 l na osobę rocznie. To i tak mało, w porównaniu z Zachodem, gdzie średnio pije się ok. 107 l na osobę - wyjaśnia prezes Rutkowski.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13077

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA