PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Mintel: Czy kapsułki pobudzą rynek herbat?

Autor: Mintel 18 kwietnia 2016 12:23

Wprowadzenie na rynek kapsułek z herbatą odnotowało niewielki, lecz stabilny wzrost w ciągu kilku ostatnich lat. Stanowiły one 2% wszystkich herbat wprowadzonych na światowe rynki w 2015 roku, wzrastając z zaledwie 1% odnotowanego w 2011 roku. Oczywiście popularność kapsułek różni się w zależności od regionu. Kapsułki cieszą się większą popularnością w Europie i Ameryce Północnej, gdzie stanowią odpowiednio 3% i 10% wszystkich herbat wprowadzonych na tamtejsze rynki w 2015 roku - podaje Mintel.

Stosowanie kapsułek z herbatą w Europie wynika z wysokiej liczby posiadanych ekspresów kapsułkowych, które służą głównie do parzenia kawy. Od 15% do 30% konsumentów w tych krajach pije herbatę w kapsułkach co najmniej raz w miesiącu.

- W wyniku rosnącej popularności kapsułek z herbatą, w 2015 roku wprowadzono na rynek kilka znaczących produktów. Francja to kluczowy rynek dla produktów tego typu ze względu na najwyższą liczbę posiadanych ekspresów kapsułkowych w Europie. Co więcej, firma Unilever zdecydowała się wprowadzić na tamtejszy rynek swoje pierwsze kapsułki z herbatą marki Lipton. Obecność tej marki wśród kapsułek wprowadzanych na rynek powinna przyczynić się do rozpowszechnienia herbaty w kapsułkach oraz dalszej stymulacji wzrostu. Gama kapsułek firmy Lipton jest skoncentrowana na smakach, co odzwierciedla strategię marki, która odniosła wielki sukces na rynku francuskim. Francuskie produkty firmy Lipton oferują szeroki wachlarz smaków, m.in. jagodową muffinkę (Blueberry Muffin), tartę cytrynową (Lemon Tart) i gruszkę w czekoladzie (Pear and Chocolate) - opsuje Mintel.

Na kapsułki z herbatą postawiły również takie marki jak: PG Tips, Teekanne (No. 711) oraz Nescafe.

- Biorąc pod uwagę rosnący poziom premiumizacji w kategorii herbat w Europie oraz Ameryce Północnej moment, w którym konsumenci zdadzą sobie sprawę, że nie wszystkie kapsułki – pomimo swojej wysokiej ceny w porównaniu z herbatą w torebkach – są jednakowej jakości, jest tylko kwestią czasu. Producenci herbat mają zatem wiele możliwości, aby w wyraźny sposób zapewnić konsumentów o doskonałym smaku herbaty w kapsułkach - podaje Mintel.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11444

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane