PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Mintel wskazał najważniejsze trendy spożywcze na 2017 r.

www.portalspozywczy.pl 8 listopada 2016 09:52

Firma badawcza Mintel wskazała najważniejsze trendy branży spożywczej w 2017 roku. Wymienione tendencje mają szansę w najbliższych miesiącach ukształtować europejski rynek produktów spożywczych.

REKLAMA

1: Odwrót od cukru w stronę alternatywnych składników słodzących

Europejscy konsumenci coraz bardziej ograniczają spożycie cukru – także w napojach.  Firma badawcza Mintel przewiduje, że w 2017 roku nadal będziemy obserwować odwrót od cukru. Może to pozytywnie wpłynąć na rynek produktów bezcukrowych czy zawierających inne substancje słodzące, np. syrop z agawy.

2:  Wzrost zainteresowania afrykańskimi smakami

Zdaniem ekspertów Mintel Europa zaczyna coraz bardziej interesować się produktami spożywczymi pochodzącymi z Afryki. W latach 2011–2015 r. udział produktów wprowadzanych na rynek, a zawierających składniki z tamtego regionu, zwiększył się o 41 proc. Można tu wymienić choćby antyczne rodzaje zbóż pozbawione glutenu lub zawierające jego niewielką ilość, jak np. sorgo, albo piwa pochodzące z tamtych regionów. Potencjał ten zauważyły już takie koncerny jak Coca-Cola czy Diageo. Konsumenci doceniają egzotyczne smaki, chcę jednak mieć pewność, że produkty wytworzono w sposób etyczny.

3: Zaangażowanie w lokalny CSR

Marki spożywcze zaczną się bardziej angażować w finansowanie zabytkowych miejsc, ważnych dla lokalnej społeczności, ponieważ tego będą oczekiwać od nich konsumenci - twierdzą specjaliści Mintel. Tym samym zaczną wpisywać się w idee lokalnego patriotyzmu.

4: Wykorzystanie geolokalizacji i beaconów do trafnej komunikacji z konsumentami

- Sukces Pokemon Go powinien w 2017 roku  zainspirować producentów żywności – twierdzą eksperci. Obecnie konsumenci są w stanie na bieżąco reagować na to, co dzieje się w ich otoczeniu. W dodatku są coraz bardziej chętni do takiego rodzaju aktywności, a nawet do dzielenia się z firmami danymi dotyczącymi miejsca przebywania czy zainteresowań. Dzięki rozwijającej się technologii geolokalizacji i beaconów firmy mogą zwabiać klientów ofertami specjalnymi dobranymi do danej osoby oraz do aktualnych promocji.

5: Coraz więcej płatności przez smartfony

Kolejnym trendem jest coraz większe znaczenie transakcji bezgotówkowych i rozwój nowoczesnych form uiszczania płatności. Według raportu Mintel w branży spożywczej coraz bardziej obecne będą najnowsze sposoby płacenia za produkty, np. za pomocą smarfonów. Najwięksi europejscy  detaliści (np. Tesco) już uruchomili takie systemy. Pozostali wkrótce zaczną ich naśladować – przewiduje Mintel.

Całość na portalspozywczy.pl


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 16154

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 1145700

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA