Mniejsza sprzedaż piwa w 2014 roku

www.portalspozywczy.pl 9 marca 2015 14:27

Branża piwowarska zanotowała w 2014 roku spadek sprzedaży wartościowo na poziomie 0,6 proc., natomiast ilościowo zanotowała niewielki wzrost na poziomie 0,8 proc. - mówi prezes Carlsberg Polska Tomasz Bławat opierając się na danych Nielsena.

Dobrym sygnałem jest rosnący popyt na droższe piwa (piwne specjalności, piwa smakowe, rzemieślnicze, etc.), których wyższe ceny częściowo skompensowały spadek wartości sprzedaży kategorii. Rok 2014 to również kontynuacja presji cenowej.

Rok 2014 obfitował w nowości. Kategoria piwnych specjalności cieszy się uznaniem wśród bardziej wyrafinowanej grupy konsumentów. W minionym roku urosła ilościowo o 23 proc., zaś wartościowo o 24 proc. w porównaniu do 2013 roku. Również kategoria tzw. piw smakowych (Beer Mix-y i radlery) według Nielsena zanotowała wzrost w ujęciu ilościowym o 4,5 proc. w porównaniu do poprzedniego roku. Polski konsument jest już dojrzały, posiada dość szeroką wiedzę na temat piwa, oczekuje interesujących nowości i świadomie po nie sięga.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10821

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane