Mocną stroną segmentu serów premium jest brak dostępnych zamienników

www.portalspozywczy.pl 18 maja 2015 16:16

Wartość rynku serów to ponad 5 miliardów złotych. Polacy bardzo lubią sery, to obok pieczywa, wędlin, owoców i warzyw, podstawowy produkt koszyka zakupowego. Po wódce i piwie to trzecia największa kategoria FMCG – powiedział w rozmowie z serwisem portalspożywczy.pl Krzysztof Chmura, Dyrektor Sprzedaży Hochland Polska.

Sery z segmentu premium sprzedają się dobrze, są mało podatne na kryzys. Do tej grupy zaliczane są produkty wyróżniające się jakością, składem, miejscem pochodzenia oraz recepturą. Najszybciej rosnące segmenty to właśnie te bardziej wyrafinowane - chociaż nadal bardzo małe segmenty typu feta, sery pleśniowe, w zalewie – mówi Krzysztof Chmura.

Według ekspertów powinny to być produkty dobre, czy wręcz doskonałe jakościowo, firmowane znaną marką i elegancko opakowane. W krajach zamożnych udział żywności typu premium wynosi ok. 5-10 proc. w całym rynku. - W Polsce natomiast jest to około 3 proc. co sprawia, że rynek jest wciąż bardzo przyszłościowy, a przy tym odznacza się stabilnością i odpornością na cykle koniunkturalne – uważa dyrektor sprzedaży Hochland Polska.

W jego opinii, konsumenci kupujący produkty premium nie zmieniają łatwo przyzwyczajeń zakupowych. - W przyszłości ma być jeszcze lepiej. Zgodnie z danymi prezentowanymi przez Bloomberg, w latach 2014 i 2015 zarówno wolumen sprzedaży jak i EBITDA oraz zyski netto Spółek z indeksu WIG Spożywczy będą wykazywać trend wzrostowy. Podobnie zachowywać się będą marże: marża ze sprzedaży brutto, ROA oraz ROE – mówi dyrektor Chmura.

Podkreśla, iż mocną stroną segmentu serów premium jest brak dostępnych zamienników. Sprzedaż detaliczna serów premium odbywa się poprzez wszystkie podstawowe kanały ze szczególnym naciskiem na sklepy specjalistyczne oraz delikatesy

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10809

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane