Mundial wpłynie na wzrost sprzedaży piwa

www.portalspozywczy.pl 11 lipca 2014 09:08

Dla branży piwnej maj i czerwiec nie były najlepsze pod względem pogody, ale rozpoczęte w połowie czerwca mistrzostwa świata w piłce nożnej w Brazylii przekładają się na spożycie piwa, głównie w branży HoReCa - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Tomasz Bławat, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie.

- Jeszcze nie ma danych za pierwszą połowę roku, natomiast to co można powiedzieć, to po pierwszym kwartale rynek był w okolicach stabilizacji, a potem kwiecień był dobry dla branży. To było przygotowywanie się do sezonu i wtedy też jest większa sprzedaż - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Tomasz Bławat.

- Z danych firmy Nielsen, które jednak dotyczą tylko rynku detalicznego, widać, że w kwietniu był wzrost w kategorii piwo o 4,0 proc., ale z kolei w maju był spadek o 3 proc. Maj nie rozpieszczał nas pogodowo i czerwiec też nie jest zbyt dobry pogodowo, więc wyniki branży są umiarkowane - dodaje.

- Jeśli chodzi o wpływ mundialu to rzeczywiście trochę się to przekłada na naszą branżę, bo na pewno jest to bardzo silna okazja do konsumpcji piwa, więc to pomaga. Jednak trzeba pamiętać o tym, że mistrzostwa to wydarzenie krótkoterminowe, z większym przełożeniem na gastronomię - mówi również Tomasz Bławat.
Dodaje, że efekty mundialu na branżę będzie można podsumować w pierwszych dniach sierpnia.

Mimo, że konsumpcja piwa w Polsce jest już wysoka - przeciętny Polak wypija około 98 litrów piwa rocznie - to przedstawiciele branży liczą, że jeśli będzie dobre lato i dzięki Mundialowi Mistrzostw Świata w piłce nożnej w Brazylii branża ma szanse zanotować wzrost sprzedaży wolumenowej, mimo, że na początku roku branża mówiła jedynie o zahamowaniu spadków.

Rynek może wzrosnąć tez m.in. dzięki coraz bogatszej ofercie piw specjalnych, niepasteryzowanych i smakowych, po tym jak rok 2013 okazał się właśnie rokiem piw specjalnych i innowacji. Dodatkowo za wzrostem rynku w tym roku przemawiać może oczekiwana poprawa nastrojów konsumenckich.

W całym 2013 roku spożycie piwa w 2013 roku w Polsce spadło o ponad 2,0 proc. do 37,2 miliona hektolitrów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10950

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane