MyDeal.pl: Polacy nie ograniczą wydatków na prezenty, wydadzą na nie 9 mld zł

Autor: pr, www.dlahandlu.pl 7 grudnia 2011 09:24

Mimo widma recesji, Polacy wydadzą na prezenty świąteczne 9 mld zł - wynika z badania ,,Preferencje Świąteczne Polaków" przeprowadzonego przez Gemius na zlecenie MyDeal.pl.

 

W tym roku 2/3 Polaków zamierza przeznaczyć na prezenty świąteczne tyle samo lub więcej pieniędzy niż rok temu. Statystyczny Kowalski wyda na prezenty około 460 zł, czyli 14% średniego wynagrodzenia w Polsce. Łącznie za niespodzianki dla swoich bliskich zapłacimy aż 9 mld zł, co stanowi równowartość 0,6% PKB.

Więcej respondentów niż w zeszłym roku skorzysta z zakupów grupowych (7%, w porównaniu do 4% w 2010 r.), zaś mniej osób jest zainteresowanych ofertą sklepów internetowych, czy serwisów aukcyjnych. Wiąże się to z lepszą prezentacją ofert, a także atrakcyjnymi cenami. 

Kobiety zamierzają wydać na prezenty ok. 400 zł, mężczyźni więcej - średnio 525 zł. Najwięcej - średnio po 846 zł - na prezenty wydadzą mieszkańcy dużych miast, powyżej 500 tys. mieszkańców, a o ponad połowę mniej (386 zł) mieszkańcy miejscowości od 200 do 500 tys. mieszkańców.

Prawie 1/3 badanych twierdzi, że przeznaczy na prezenty większą sumę niż w zeszłym roku, ponieważ ich sytuacja finansowa poprawiła się, natomiast 1/4 badanych deklaruje, że z powodu wzrostu cen wyda mniej.

Nadal najpopularniejszym miejscem robienia świątecznych zakupów są tradycyjne sklepy, a w szczególności drogerie i sklepy odzieżowe. Jednak w tym roku trzecim miejscem, w którym Polacy poszukają niespodzianek dla najbliższych, będzie Internet. Aż 35% respondentów zamierza w tym roku kupić prezenty gwiazdkowe w sieci (w porównaniu do 31% w ubiegłym roku).

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10756

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane