Na batony i przekąski z musli wydamy 100 mln zł

Autor: Rzeczpospolita 7 stycznia 2011 08:59

Na batony i przekąski z musli wydamy 100 mln zł

W 2011 r. w górę będzie szła sprzedaż głównie produktów przetworzonych. Szczególnie tych zaliczanych do zdrowej żywności - podaje Rzeczpospolita.

Z zestawienia Euromonitor International przygotowanego dla „Rz" wynika, że batony i przekąski na bazie musli i płatków zbożowych będą tą kategorią rynku przetworzonej żywności i napojów, która zanotuje największy wzrost sprzedaży w 2011 r. Wydatki na nie zwiększą się o ok. 15 proc., do niemal 100 mln zł.

Na rosnącej popularności zdrowej żywności skorzystają w tym roku także producenci zielonej herbaty. Euromonitor szacuje, że wydamy na nią o 9 proc. więcej niż w 2010 r. (łącznie wartość naszego rynku herbaty przekroczy 2,2 mld zł i będzie o 5 proc. wyższa niż w 2010 r.).

O 8,3 proc., do niemal 3,9 mld zł zwiększą się nasze wydatki na wodę. Euromonitor szacuje, że w tym roku także wydatki Polaków na słodycze zwiększą się o nieco ponad 8 proc., do ok. 8,7 mld zł.

Ekonomiści uprzedzają, że zwiększenie popytu na wysoko przetworzoną żywność nie oznacza, że w tym roku dojdzie do wzrostu łącznych wydatków Polaków na żywność. Do zwiększania zakupów mogą nas bowiem zniechęcić m.in. podwyżki wywołane wzrostem podatku VAT - czytamy w Rzeczpospolitej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8031

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane