Na Boże Narodzenie wydamy prawie jedną trzecią miesięcznego dochodu

www.portalspozywczy.pl 19 grudnia 2014 14:06

Polacy na Boże Narodzenie wydadzą 32 proc. miesięcznego dochodu. Dla porównania Hiszpanie 25 proc., Niemcy 21 proc., a Holendrzy jedynie 12 proc. dochodu – wynika z Europejskiego Barometru Świątecznego Ferratum Group.

Najwięcej klientów w Europie w okresie świątecznym przeznacza pieniądze na prezenty (54 proc. badanych), jedzenie i napoje wyda (33 proc.), na organizację świąt (8 proc.) oraz na świąteczne podróże (5 proc).

Europejczycy jako świąteczne podarki najchętniej kupują ubrania (22,4 proc.), zabawki (16,2 proc.), kosmetyki (9,6 proc.), słodycze (8,4 proc.) oraz sprzęt RTV (8,1 proc.). Zakup produktów do domu deklaruje 6,1 proc. badanych, a książek 5,5 proc.. Najmniejsza liczba respondentów wskazała zakup sprzętu AGD, alkoholu, gier, sprzętu sportowego oraz muzycznego.

Struktura świątecznych wydatków Polaków jest nieco inna. 37 proc. badanych zamierza wydać pieniądze na żywność i napoje. 52 proc. stanowią wydatki związane z prezentami. Jedynie 1 proc. funduszy zamierzamy wydać na wydatki związane z organizacją świąt. 9 proc. to inne wydatki, w tym podróże.

Najchętniej kupowanymi w Polsce prezentami pozostają kosmetyki (26,5 proc.), ubrania (19,6 proc.), zabawki (14,7 proc.), książki(8,8 proc.), sprzęt RTV (6,9 proc.), alkohol (5,9 proc.) oraz słodycze (4,9 proc.).

Badanie online zostało przeprowadzone wśród klientów Ferratum Group w 15 krajach europejskich. Wzięło w nim udział 1900 gospodarstw domowych. Respondentami były osoby w wieku 21-65 lat. 57 proc. stanowiły kobiety, zaś 43 proc. mężczyźni. Średni dochód netto gospodarstw domowych biorących w badaniu wyniósł od 700 do 3600 euro.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10993

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane