Na kryzysie ucierpią produkty z tzw. średniej półki

Autor: Rzeczpospolita 11 maja 2009 09:14

Andrzej Faliński, dyrektor generalny Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji, zrzeszającej największe sieci sklepów, twierdzi, że sprzedaż ciągną dziś promocje i tanie produkty, choć nie spada też popyt na droższe wyroby premium - czytamy w Rzeczpospolitej. To zła wiadomość dla popularnych marek z tzw. średniej półki, które dobrze sobie radziły w czasach koniunktury.

Zdaniem dyrektora POHiD-u, sprzedaż tanich i drogich produktów rośnie kosztem tych standardowych, z cenowego środka - podaje Rzeczpospolita.

Według pytanej przez dziennikarzy gazety Anny Gizy-Poleszczuk z Instytutu Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego to naturalne i racjonalne zachowanie konsumentów podczas kryzysu. Uznajemy, że nie ma sensu płacić więcej za coś, co jest droższe i trochę lepsze od produktu, który jest wystarczająco dobry i tani.

Polacy coraz intensywniej organizują się w grrupy konsumenckie. Według badań GfK Polonia, do których dotarła Rzeczpospolita, pomysł ten popiera już ponad 30 proc. Polaków.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10851

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane