Na kryzysie ucierpią produkty z tzw. średniej półki

Autor: Rzeczpospolita 11 maja 2009 09:14

Andrzej Faliński, dyrektor generalny Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji, zrzeszającej największe sieci sklepów, twierdzi, że sprzedaż ciągną dziś promocje i tanie produkty, choć nie spada też popyt na droższe wyroby premium - czytamy w Rzeczpospolitej. To zła wiadomość dla popularnych marek z tzw. średniej półki, które dobrze sobie radziły w czasach koniunktury.

Zdaniem dyrektora POHiD-u, sprzedaż tanich i drogich produktów rośnie kosztem tych standardowych, z cenowego środka - podaje Rzeczpospolita.

Według pytanej przez dziennikarzy gazety Anny Gizy-Poleszczuk z Instytutu Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego to naturalne i racjonalne zachowanie konsumentów podczas kryzysu. Uznajemy, że nie ma sensu płacić więcej za coś, co jest droższe i trochę lepsze od produktu, który jest wystarczająco dobry i tani.

Polacy coraz intensywniej organizują się w grrupy konsumenckie. Według badań GfK Polonia, do których dotarła Rzeczpospolita, pomysł ten popiera już ponad 30 proc. Polaków.

 


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12737

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane