Na rynek weszła marka wędlin Dobre

Autor: portalspozywczy.pl 31 sierpnia 2009 11:43

Cztery zakłady - ZM Nowak, Pekpol Ostrołęka, ZM Niebieszczańscy oraz ZPM Grot stworzyły inicjatywę budowania nowej wspólnej marki wędlin. - Prace nad nią trwają już od dawna a efektywne działania rynkowe od miesiąca - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Witold Wawrzaszek - koordynator ds. handlu i logistyki Krajowego Centrum Handlu i Dystrybucji. Spółka posiada prawa do marki "Dobre ...po prostu".

KCHiD ma już przygotowane logo, kartony i materiały reklamowe. - Od miesiąca wytwarzany w ramach współpracy czterech zakładów towar jest rozprowadzany między zakładami oraz w hurcie - informuje Witold Wawrzaszek. - Każdy z wchodzących w skład grupy zakładów w swojej sieci sklepów sprzedaje wyroby marki "Dobre" zamawiane w trzech pozostałych zakładach oraz oczywiście wędliny pod swoją własną marką - tłumaczy. Ideą jest budowanie płaszczyzny porozumienia branżowego i przesuwanie się w procesie produkcyjnym w kierunku specjalizacji.
Pierwszy etap wprowadzenia na rynek nowej marki wędlin zakładał umieszczenie ich w sklepach sieci własnych. - To najłatwiejsze i jednocześnie najszybsze rozwiązanie - wskazuje Wawrzaszek. - Jeśli chodzi o hurt, w tym momencie produkty pod marką "Dobre" są odbierane przez kilkanaście hurtowni. Sprzedaż w hurcie nie osiągnęła jeszcze zakładanego przez nas poziomu, ale konsekwentnie zwiększamy naszą obecność. Kto zna rynek hurtowy wie, że trudno spodziewać się na nim gwałtownych zmian. Trzeba zaczekać na efekty podejmowanych działań oraz ciężko pracować realizując przyjętą strategię budowania nowej, branżowej marki - dodaje.
Po pierwszym miesiącu, twórcy marki "Dobre" już widzą, że nie trafili z niektórymi produktami. - Bo i nie mogliśmy trafić! Mamy asortyment 90 produktów, z czego realnie sprzedaje się połowa - przyznaje Witold Wawrzaszek. - Ideą projektu jest praca w kierunku wyselekcjonowania grupy naprawdę mocnych pozycji i od początku założyliśmy, że wymienimy część produktów w pierwszych miesiącach kreowania marki.

Lista chętnych do budowania marki Dobre" obok własnych wydłuża się. Przez pół pierwszego miesiąca istnienia nowej marki, od połowy do końca lipca zakłady sprzedały kilkadziesiąt ton wędlin ze znakiem "Dobre". - To daje jakiś obraz. Nasz produkt zaczyna funkcjonować na rynku. Również w hurtowniach inicjatywa została zauważona - podkreśla Witold Wawrzaszek. - Sierpień jest jeszcze lepszy. Wiemy już, że inicjatywa była dobrym pomysłem. Bo takim miała być. Będziemy stale doskonalić projekt i wdrażać nowe, ciekawsze, wyroby "Dobre... po prostu" - dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10763

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane