PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Na rynku lodów zaostrza się konkurencja

www.portalspozywczy.pl 30 czerwca 2014 14:23

Rentowność biznesu lodowego z roku na rok jest coraz trudniejsza. Ostra walka pomiędzy firmami na rynku powoduje, że marże są niższe - mówi Daniel Malczyński, sales manager w firmie Widan, która jest dystrybutorem mrożonej żywności.

Jak mówi, w Polsce jest 300-400 podmiotów zajmujących się dystrybucją lodów, jest to dosyć dużo. - W większości są to regionalne firmy o niewielkim zasięgu, jednak powodują, że konkurencja na rynku jest bardzo silna. Tymczasem rentowność biznesu lodowego z roku na rok jest coraz trudniejsza. Ostra walka pomiędzy firmami na rynku powoduje, że marże są niższe - mówi Daniel Malczyński, w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.

- Do tego dochodzą wahania pogodowe. Np. w kwietniu realizacja zamówień była na poziomie 70 proc., w porównaniu do ubiegłego roku. To efekt złej pogody - marzec był zdecydowanie lepszy niż rok temu, ale cały wzrost marcowy został zniwelowany przez fatalną pogodę w kwietniu. Do tego doszły święta, które w naszej branży raczej szkodzą niż pomagają - dodaje.

Widan jest dystrybutorem żywności w trzech segmentach: lodów, mrożonek oraz pieczywa mrożonego. Firma obecnie obsługuje około 3 tys. klientów, w tym: tradycyjne sklepy detaliczne, sieci handlowe, szeroko rozumiany kanał HoReCa oraz placówki zbiorowego żywienia.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11446

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 508972

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane