Na whisky wydamy w 2009 r. aż 700 mln zł

Autor: portalspozywczy.pl 17 kwietnia 2009 09:07

Rośnie zainteresowanie Polaków luksusowymi alkoholami, przede wszystkim whisky. Na ten drogi trunek w 2009 roku przeznaczymy ponad 700 mln zł - czytamy w Rzeczpospolitej.

- W pierwszym kwartale 2009 r. nasza sprzedaż była o 10 proc. wyższa niż przed rokiem - mówi Jarosław Buss, prezes spółki Tudor House zajmującej się importem i dystrybucją whisky. Firmie udało się poprawić wyniki, mimo że z powodu podwyżki akcyzy od 1 stycznia 2009 r. i słabego złotego musiała - tak jak większość producentów i dystrybutorów - podnieść ceny o 8 - 10 proc.

Z ostatnich badań firmy Nielsen wynika, że tylko w lutym 2009 r. sprzedaż whisky w Polsce była o 18 proc. wyższa niż w tym samym miesiącu rok wcześniej. Natomiast od grudnia 2008 do lutego 2009 r. popyt na ten alkohol zwiększył się o ponad 15 proc.

Zdaniem dystrybutorów w kolejnych miesiącach nie powinno być gorzej. - Whisky to produkt luksusowy. Popyt na tego typu wyroby jest odporny na wahania koniunktury - mówi Rzeczpospolitej Małgorzata Kwilosz, dyrektor marketingu Diageo Polska. Firma ta sprzedaje Johnnie Walkera, whisky numer jeden w Polsce.

Firma badawcza Euromonitor International szacuje, że w tym roku wydamy na ten gatunek alkoholu ponad 700 mln zł. Będzie to o niemal 12 proc. więcej niż w 2008 r.

Tempo, w jakim obecnie rośnie sprzedaż whisky w Polsce, nie jest już tak szybkie jak w 2008 r., który była dla jej producentów rekordowy. Polacy zwiększyli wówczas jej zakupy o prawie jedną trzecią.

Duży potencjał widzi w naszym kraju także Scotch Whisky Association. Zaliczyła nas do pięciu krajów świata o najlepszych perspektywach rozwoju dla whisky. Oprócz Polski w czołówce są także m.in.: Brazylia, Chiny, Rosja i Indie.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10803

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane