Netto redukowało koszty, by wyjść na plus

Autor: portalspozywczy.pl 12 listopada 2009 15:48

Netto redukowało koszty, by wyjść na plus

W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2009 r. sprzedaż sieci sklepów należących do duńskiego operatora Dansk Supermarked, spadła od 2 proc. (do 8,13 mld USD) w porównaniu do pierwszych dziewięciu miesięcy 2008 r.

W tym samym okresie liczba sklepów wzrosła 8 proc., co wskazuje na jeszcze większy spadek sprzedaży like-for-like. Mimo mniejszej sprzedaży Dansk Supermarked zwiększyła swoje przychody przede wszystkim ze względu duża redukcję kosztów.

Polski oddział sieci Netto, który zarządza ponad 170 sklepami jest ciągle na plusie. - Obroniliśmy się przed spadkami sprzedaży w sklepach działających dłużej niż rok - tłumaczy Sławomir Nitek, dyrektor sieci Netto Polska.
Walcząc o poprawę wyników firma redukowała koszty. - Przeanalizowaliśmy kluczowe procesy w firmie m.in. logistykę oraz zmodyfikowaliśmy pierwotny plan remontów - mówi Sławomir Nitek. - Zatrudnienie w naszej sieci nieznacznie zmalało, ale nie przeprowadzaliśmy zwolnień na masową skalę, w sumie ok. 2 proc. zmniejszyło się zatrudnienie w stosunku do roku ub., nie licząc nowych sklepów - dodaje.
W ostatnich miesiącach firma mocniej zainwestowała w promocję swojej marki i uruchomiła dużą kampanię reklamową w ogólnopolskich mediach. Akcja ma pomóc sieci Netto utrzymać sprzedaż na odpowiednim poziomie.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11144

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane