REKLAMA
REKLAMA

Nielsen: Najwięcej wody sprzedaje się w supermarketach

Autor: Małgorzata Szmidt, Junior Client Executive Nielsen 3 kwietnia 2009 10:38

Nielsen: Najwięcej wody sprzedaje się w supermarketach

W 2008 roku Polacy wypili łącznie ponad 2 mld litrów wody mineralnej o wartości ponad 2,2 mld zł ( okres luty 2008 - styczeń 2009). W stosunku do poprzedniego roku spożycie wody w Polsce wzrosło o 5,3 proc. pod względem wolumenu i o 10,0 proc. pod względem wartości sprzedaży.

REKLAMA

Konsumenci w analizowanym okresie znacznie częściej wybierali wodę niegazowaną niż gazowaną czy średniogazowaną. Jej udział w rynku pod względem wartości sprzedaży wyniósł 63,8 proc., podczas gdy udział pozostałych segmentów wyniósł odpowiednio 32,6 proc. i 3,6 proc..

W porównaniu do ubiegłego roku jedynie woda niegazowaną umocniła swoją pozycję rynkową (wzrost o 1,7 punkta procentowego). Polacy coraz częściej sięgają również po wodę smakową, która w okresie luty 2008 - styczeń 2009, pod względem wartościowym osiągnęła ponad 20 proc. udziałów w rynku notując wzrost o 1,1 punkta procentowego w porównaniu do analogicznego okresu w ubiegłym roku.
Najpopularniejszym formatem pod względem wielkości opakowania produktu pozostaje nadal 1,5 L, którego udział w rynku stanowi blisko 75 proc., zarówno pod względem wartościowym jak i wolumenowym. Coraz chętniej sięgamy jednak po wodę w formacie 0,5L . W analizowanym okresie to właśnie ten format zanotował najwyższy poziom wzrostu udziałów wartościowych w rynku (+1,3 punkta procentowego) do poziomu 11,0 proc.

Trzecim najbardziej popularnym formatem są opakowania 5l z udziałem 6,2 proc. sprzedaży wartościowej.

Głównym kanałem sprzedaży wody mineralnej pozostają supermarkety, których udział w rynku wyniósł ponad 31 proc. pod względem wartości sprzedaży. Relatywnie duże znaczenie mają też średnie sklepy spożywcze - kanał ten generuje 22,1 proc. obrotów kategorii, notując najwyższy wzrost w stosunku do ubiegłego roku ( 1,2 punkta procentowego). Udział trzeciego w kolejności kanału małych sklepów spożywczych wyniósł 19,3 proc. i odznaczał się najwyższym spadekiem w stosunku do ubiegłego roku (1,6 punkta procentowego).

 


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13294

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA