Nielsen: Wzrosła sprzedaż napojów bezalkoholowych

www.portalspozywczy.pl 28 września 2015 14:45

Upalne lato wpłynęło na zwiększenie sprzedaży napojów bezalkoholowych. Wolumenowo sprzedano ich więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Największe wzrosty zanotowały kategorie wód butelkowanych oraz soków i napojów na ich bazie. Ma to związek nie tylko z wysokimi temperaturami, ale także z zyskującym na popularności trendem prozdrowotnym.

- Tegoroczne lato w Polsce odznaczało się szczególnie wysoką temperaturą, zwłaszcza sierpień okazał się miesiącem wyjątkowo gorącym. Jak wskazują pomiary był to najcieplejszy sierpień w Polsce od  1807 roku. Naturalnym wydaje się więc pytanie, jak to upalne lato wpłynęło na sprzedaż szeroko rozumianej kategorii napojów bezalkoholowych, na którą składają się: woda butelkowana, napoje gazowane i niegazowane, soki i nektary, herbaty mrożone oraz napoje energetyczne i izotoniczne – komentuje Natalia Mączyńska, Client Business Partner w Nielsen.

Zaznacza, że jak dotąd 2015 rok wydaje się lepszy pod względem sprzedaży wolumenowej napojów bezalkoholowych w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego (stan na sierpień 2015r.).

- Tendencja wzrostowa jest zauważalna szczególnie w sezonie letnim (czerwiec-sierpień). Jak wynika z badania Panelu Handlu Detalicznego Nielsena, podczas tegorocznego lata sprzedało się o prawie 11 proc. litrów napojów bezalkoholowych więcej niż latem ubiegłego roku.  W tym roku na dobre wyniki sprzedaży tej kategorii w lecie wpłynął głównie, wspomniany już, bardzo ciepły sierpień – mówi Natalia Mączyńska.

Jak dodaje, Małgorzata Ogłodzińska, Client Consultant w Nielsen, rynek napojów bezalkoholowych charakteryzuje duża sezonowość.

- Sprzedaż w sezonie letnim stanowi blisko jedną trzecią całkowitej sprzedaży rocznej tej kategorii, co pozostaje stałą tendencją na przestrzeni ostatnich trzech lat. Prawie połowa wzrostu wolumenowego sprzedaży napojów bezalkoholowych zaobserwowana w ostatnim roku (skumulowany okres wrzesień 2014 – sierpień 2015) została wygenerowana właśnie w okresie letnim. Największą sezonowością w miesiącach letnich charakteryzują się wody butelkowane oraz napoje izotoniczne – komentuje Małgorzata Ogłodzińska.

Natalia Mączyńska zaznacza, że w punktach sprzedaży detalicznej objętych badaniem Nielsena w tegorocznym sezonie letnim konsumenci sięgali po napoje bezalkoholowe w małych opakowaniach (poniżej 1L, przeznaczonych głównie do spożycia poza domem) częściej niż latem roku poprzedniego, co przełożyło się na wzrost sprzedaży wolumenowej tego rodzaju opakowań o prawie jedną piątą. 

portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11009

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane