REKLAMA
REKLAMA

O 10 proc. ma wzrosnąć rynek płatków

Autor: Rzeczpospolita 25 czerwca 2009 09:29

Firma Nielsen szacuje, że cały polski rynek płatków (łącznie z musli) wart jest ok. 600 mln zł. Natomiast na prawie 230 mln euro (przy obecnym kursie to ok. 1 mld zł) wycenia go Euromonitor International. Analitycy tego ostatniego szacują, że w tym roku nasze wydatki na płatki śniadaniowe wzrosną o ok. jedną dziesiątą - podała Rzeczpospolita.

REKLAMA

Kilka tygodni temu do walki o segment musli włączyła się grupa Maspex, czołowa firma spożywcza w Polsce. Sprzedaje je pod marką Lubella, do tej pory kojarzonej przede wszystkim z najpopularniejszymi na rynku makaronami - zauważa Rzeczpospolita. 

Powody do zadowolenia ma firma FoodCare, która niemal dwa lata temu jako pierwsza w Polsce wprowadziła musli w saszetkach. - Od stycznia tego roku sprzedaż naszej marki fitella zwiększyła się trzykrotnie - mówi „Rz" Wiesław Włodarski, prezes i właściciel FoodCare.

Obecnie FoodCare jest drugim po Sante producentem markowego musli w kraju. Natomiast w marcu 2009 r. na rynek trafiły jego płatki zbożowe. Prezes Włodarski nie ukrywa, że zamierza odebrać część udziałów dotychczasowemu liderowi rynku płatków CPP Toruń - Pacific, oferującemu produkty pod marką Nestle.

O to, że kryzys zniechęci nas do kupowania płatków i musli, nie obawiają się także producenci. W 2009 r., m.in. dzięki Fitelli, przychody FoodCare mogą zwiększyć się o 10 proc., do ok. 450 mln zł. Wzrostu przychodów o niemal 60 proc. i poprawy zysków spodziewa się Sante.

 


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12399

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA