O 33,1 proc. spadła w I półroczu sprzedaż Belvedere w Polsce

Autor: portalspozywczy.pl 2 października 2009 13:28

Spadek sprzedaży grupy Belvedere najbardziej zaznaczył się w Polsce. W I półroczu 2009 r. spadła o 33,1 proc., o 56,3 mln euro w porównaniu z analogicznym okresem w 2008 r. Łącznie w tym czasie grupa zmniejszyła sprzedaż o 19,2 proc.

Zarząd spółki podkreśla, że 60 proc. wpływu na spadki miały zmiany na rynkach walut. Nie zmieniła się zaś sprzedaż głównej marki, Sobieski.
Ponieważ sprzedaż w Polsce zmalała gwałtowniej niż na innych rynkach, udział naszego kraju względem innych regionów także zmalał. W I półroczu 2009 r. Belvedere osiągnęła w Polsce 38,4 proc. z 296 mln euro sprzedaży całkowitej. W całym 2008 r. wyniki osiągane w naszym kraju stanowiły 48,3 proc. globalnej sprzedaży grupy.
- Grupa Belvedere będzie dążyła w 2010 r. do zwiększenia udziałów rynkowych - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Maciej Meyer, rzecznik grupy w Polsce. - W czasie trwania procedury ochronnej od lipca ubiegłego roku (fr. sauvegarde) udziały Grupy Sobieski w polskim rynku alkoholi mocnych uległy zmniejszeniu. Z uwagi na fakt, że rynek polski pozostaje dla Grupy strategicznie istotny, będziemy dążyć do odbudowania swoich udziałów - wyjaśnia Maciej Meyer.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,95

  • Śr

    3,37

  • Min

    2,25

» Produkty » Sklepy » Regiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10851

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane