Patriotyzm zakupowy ważny przy wyborze kosmetyków

Autor: dlahandlu.pl 24 czerwca 2015 11:07

Najważniejszym kryterium wyboru kosmetyków jest cena oraz dobre doświadczenia
z danym produktem. Konsumenci przyznają też, że nie bez znaczenia jest pochodzenie kosmetyku. Ponad połowa respondentów deklaruje, że zwraca uwagę na to, czy kupowany kosmetyk pochodzi z Polski. Najbardziej znaną polską marką jest Ziaja – wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

Największymi zwolenniczkami polskich kosmetyków są kobiety powyżej 35 roku życia.
Na polskie pochodzenie kosmetyków rzadziej zwracają uwagę mężczyźni oraz osoby młode – zwłaszcza do 24 roku życia.

Wśród dziesięciu najbardziej znanych spontanicznie marek kosmetyków, niezależnie
od kraju pochodzenia, znalazły się trzy polskie marki: Ziaja, Soraya oraz Dr Irena Eris/ Lirene.

- Polskie marki kosmetyczne od wielu lat intensywnie pracują nad swoim wizerunkiem, czego efekty widać. Polskie kosmetyki nie ustępują jakością kosmetykom zagranicznym i są doceniane przez polskich konsumentów. Warto zwrócić uwagę, że branża kosmetyczna ma w naszym kraju swoje długie tradycje. Jeszcze w czasach RWPG Polska specjalizowała się właśnie w produkcji kosmetyków i polskie produkty były uznawane za bardzo dobre jakościowo w innych krajach bloku wschodniego. To, że konsumenci deklarują zainteresowanie polskimi kosmetykami jest częścią pozytywnego ostatnio trendu doceniania polskiej jakości – mówi dr Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10809

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane