Pentor: Poprawa nastrojów społecznych Polaków

Autor: Pentor, www.dlahandlu.pl 26 października 2011 11:02

Nastroje społeczne wśród polskich konsumentów pozytywnie zaskakują, a aktualny klimat konsumencki w Polsce można ocenić jako dobry - to podstawowy wniosek wynikający z badania klimatu konsumenckiego TNS Pentor wykonanego w październiku 2011 r. Wskaźnik wyprzedzający informujący o przyszłych tendencjach w ocenie sytuacji ekonomicznej gospodarstw domowych po raz pierwszy od roku osiągną wartość powyżej zera.

 Wskaźnik klimatu konsumenckiego PENKON wzrósł w październiku w stosunku do pomiaru sprzed miesiąca o 9,1 pkt. do poziomu -10,8 pkt. Październik jest siódmym z rzędu miesiącem systematycznej poprawy oceny zarówno sytuacji ekonomicznej kraju jak i kondycji ekonomicznej gospodarstw domowych. Obserwowane zmiany są wyraźne, mają również charakter utrwalony. Odsetek ocen pesymistycznych o 10,8 pkt. przewyższa odsetek ocen optymistycznych, przy systematycznym spadku odsetka konsumentów niezadowolonych. O ile poziom ocen klimat konsumenckiego pozostaje w warstwie ocen negatywnych o tyle kierunek zmian jest korzystny. Przy zachowaniu dotychczasowego trendu można oczekiwać dalszej redukcji ocen negatywnych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10467

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane