Pentor: Spada wskaźnik klimatu konsumenckiego

Autor: Pentor, www.dlahandlu.pl 28 listopada 2011 09:45

Po krótkotrwałej poprawie klimatu konsumenckiego w listopadzie nastroje społeczne uległy pogorszeniu. Konsumenci korygują oceny przyszłej sytuacji ekonomicznej własnych gospodarstw domowych. Większe obawy towarzyszą również przewidywanej sytuacji ekonomicznej kraju - to podstawowy wniosek wynikający z badań klimatu konsumenckiego TNS Pentor wykonanych w listopadzie 2011 r.

Wskaźnik klimatu konsumenckiego PENKON spadł w listopadzie w stosunku do pomiaru sprzed miesiąca o 9,3 pkt do poziomu -20,1 pkt. zamykając tym samym siedmiomiesięczny okres systematycznej poprawy oceny zarówno sytuacji ekonomicznej kraju jak i kondycji ekonomicznej gospodarstw domowych.

Porównując obecną kondycję gospodarki kraju ze stanem sprzed roku 43% ankietowanych tj. o 8 p.p. więcej niż w październiku b.r. ocenia ją jako gorszą, 6% badanych ocenia obecną sytuację ekonomiczną kraju lepiej niż rok temu, a połowa (51%) - o 4 p.p. mniej niż w miesiącu ubiegłym - postrzega ją jako taką samą. Przewaga ocen negatywnych nad pozytywnymi pogłębiła się z 26 do 37 p.p.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11086

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane