Pentor: w maju poprawiły się nastroje polskich konsumentów

Autor: Pentor, dlahandlu.pl 20 maja 2011 13:57

Obliczany przez Pentor index nastrojów polskich konsumentów wzrósł w maju o prawie pięć punktów, do minus 21,0 wobec minus 25,9 w kwietniu br.

Znacząca poprawa sentymentu wystąpiła jednak głównie w wymiarze makro, w opiniach na temat stanu i perspektyw polskiej gospodarki (wzrost o 8 punktów procentowych, z minus 31,9 do minus 23,9). W wymiarze mikro, w postrzeganiu stanu i perspektyw sytuacji finansowej gospodarstw domowych, wzrost jest dużo słabszy, bo 1,7 pp (z minus 19,9 na minus 18,2).

Poprawiły się nastroje mieszkańców wsi i miast o liczbie ludności do 200 tysięcy, pogorszyły natomiast wśród mieszkańców Warszawy.

Poprawa sentymentu konsumentów może wynikać z (1) wyciszenia publicznego sporu o faktycznym stanie finansów państwa, (2) ograniczenia tempa wzrostu cen paliw i żywności (zwłaszcza cukru), utrzymującej się dość dużej dynamiki wzrostu wynagrodzeń i nie pogarszającej się sytuacji na rynku pracy.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12737

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane