REKLAMA
REKLAMA

Pieczywo, wędliny i ser podstawą śniadania Polaków

www.portalspozywczy.pl 26 września 2016 12:00

Polacy są przekonani, że ich śniadania są zdrowe – tak twierdzi 81 proc. badanych. Najczęściej na śniadanie sięgają po pieczywo (73 proc.), wędlinę (57 proc.) oraz ser (35 proc.). Najchętniej wybieranym napojem jest herbata (44 proc.), która jest popularniejsza od kawy (34 proc.). Mleko jako napój do śniadania jest wybierane sporadycznie – tylko przez co 20-tego respondenta. Niemal połowa Polaków zjada śniadanie między 6.00 a 8.00 rano – wynika z sondażu ARC Rynek i Opinia.

REKLAMA

Jak wynika z badania agencji ARC Rynek i Opinia, Polacy są przekonani, że spożywane przez nich śniadania są zdrowe. Tylko co dziewiąty badany jest zdania, że śniadanie, które spożywa nie służy jego zdrowiu.

W dni robocze niemal połowa respondentów (48 proc.) spożywa śniadania między 6:00
a 8:00 rano, a co trzeci badany (34 proc.) pomiędzy 8:00 a 10:00. Co dziesiąta osoba pierwszy posiłek w ciągu dnia roboczego spożywa dopiero po godzinie 10:00, co dwunasty natomiast (8 proc.) przed 6:00 rano.

Z kolei w weekend śniadania spożywamy później. Największy odsetek badanych (60 proc.) deklaruje, że śniadanie spożywa pomiędzy 8:00 a 10:00. W weekend także dwukrotnie więcej respondentów (20 proc.) w porównaniu do dni roboczych spożywa śniadanie po godzinie 10:00. Przed 8:00 rano śniadanie w weekend je co 5 badany (20 proc.).

Co trzeci badany (34 proc.) do śniadania pije kawę. Polacy bardzo rzadko piją do śniadania mleko czy kakao.Najpopularniejsze na śniadania są tradycyjne kanapki. Polacy wybierają pieczywo, wędliny, sery. Co czwarty Polak spożywa płatki śniadaniowe / musli.

Co ciekawe mężczyźni częściej niż kobiety na śniadanie spożywają ser (39 proc. mężczyzn vs 31 proc. kobiet), konserwy mięsne i rybne (odpowiednio 5 proc. vs 1 proc.) oraz ryby (3 proc. vs 1 proc.). Kobiety natomiast częściej niż mężczyźni na śniadanie jedzą płatki śniadaniowe / musli (30 proc. kobiet vs 17 proc. mężczyzn), produkty nabiałowe takie jak jogurty, kefiry (23 proc. vs 13 proc.), oraz owoce (odpowiednio 9 proc. kobiet i 5 proc. mężczyzn).


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12720

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA