REKLAMA
REKLAMA

Pierwsze dni maja generują 10 proc. miesięcznej sprzedaży piwa

Autor: dlahandlu.pl 29 kwietnia 2016 09:49

Według danych Centrum Monitorowania Rynku, w ubiegłym roku tylko w pierwszych trzech dniach maja miało miejsce blisko 10 proc. wszystkich transakcji zakupu piwa w tym miesiącu i sprzedano 11 proc. całkowitego miesięcznego wolumenu sprzedaży piwa w Polsce.

REKLAMA

Miesiące od maja do września to najbardziej intensywny czas dla branży piwowarskiej. Chociaż z roku na rok sezon się wydłuża dzięki dłuższym okresom słonecznej pogody na wiosnę i na jesieni oraz rozwoju oferty browarów o piwa gatunkowe, to jednak wciąż w tym czasie sprzedaje się blisko 50% rocznego wolumenu.

Co w tym sezonie będzie się cieszyć największym zainteresowaniem piwoszy? Spodziewamy się dalszego wzrostu zainteresowania konsumentów piwnymi specjalnościami. Polacy również coraz chętniej będą sięgać po produkty o niższej zawartości alkoholu typu radlery i piwa bezalkoholowe. W odpowiedzi na te trendy Grupa Żywiec jeszcze przed majówką rozszerzyła swoją ofertę o kilka nowości. Spodziewamy się, że w tym roku rynek piwa nieznacznie urośnie (0-2%), ale pozostanie względnie stabilny wartościowo – powiedział Guillaume Duverdier, prezes zarządu Grupy Żywiec.

Chociaż Polacy wciąż najczęściej sięgają po klasyczne jasne, pełne, to coraz częściej poszukują nowych smaków. Najszybciej rosnącym segmentem rynku są piwne specjalności, w tym piwa smakowe, pszeniczne, niepasteryzowane czy radlery. Tylko w ubiegłym roku segment specjalności odnotował największy wzrost tak wartości (o 15,3 proc. w porównaniu z rokiem 2014), jak i wolumenu sprzedaży (wzrost o 15,6 proc. w stosunku do 2014 r. wg Nielsen).

W tym segmencie dobrze radzą sobie warianty Żywca. Obecnie co czwarta złotówka wydawana na specjalności w Polsce wydawana jest właśnie na specjalności tej marki. Grupa Żywiec kontynuuje także rozwój portfolio marek regionalnych. Jeszcze w kwietniu konsumenci będą mogli cieszyć się smakiem nowego wariantu piwa Królewskie Niefiltrowane, które pojawi się w sklepach na terenie Warszawy i Mazowsza. W trakcie procesu produkcji piwo to nie jest poddawane filtracji, dzięki czemu zachowuje charakterystyczne walory smakowe, naturalną mętność i pełny smak.

Ponad połowa rynku radlerów w Polsce natomiast to Warka Radler. Zachęcona dotychczasowym sukcesem tej marki i potencjałem tego segmentu Grupa Żywiec właśnie wprowadziła na rynek nowy wariant smakowy Warka Radler jabłko z gruszką. Dużym powodzeniem konsumentów cieszy się też wariant bezalkoholowy Warka Radler 0,0% dlatego w tym sezonie będzie dostępny w nowym, bardziej poręcznym opakowaniu PET.

  • Heniek 2016-05-01 18:02:14

    Piwo w plastiku ale wiocha..

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 4252

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA