REKLAMA
REKLAMA

Polacy 2,3 proc. domowego budżetu przeznaczają na mrożone pierogi

Autor: dlahandlu.pl 19 listopada 2010 09:40

Polacy 2,3 proc. domowego budżetu przeznaczają na mrożone pierogi

W 2009 roku na mrożonki Polacy wydali ponad 1,6 miliarda złotych wynika z raportu Euromonitor International, według szacunku w 2010 roku na stół statystycznego Polaka trafi 1,1 kg mrożonek.

REKLAMA

Okres świąteczny to okres, kiedy wzrasta sprzedaż mrożonych wyrobów mącznych, zwłaszcza pierogów i pyz. Już dziś 33 proc. mrożonek w sklepie stanowią wyroby mączne - podaje Agros Nova.

60 proc.  konsumentów decyduje się na zakup mrożonych pierogów, zamiast lepić własne, domowe. W drugiej kolejności na polskich stołach lądują - pyzy, wybiera je 25 proc. kupujących mrożonki, 9 proc. wybiera kluski i kopytka - wynika z danych firmy ANITA, producenta pierogów i pyz w Polsce. Wydajemy także coraz więcej na tego typu produkty - obecnie jest to 2,3 proc. domowego budżetu, przeznaczanego na żywność. Mrożone pierogi i pyzy najczęściej kupujemy w dużych sieciach handlowych i dyskontach, które tego typu mrożonki oferują pod własnymi markami. -  Wyroby mączne należą dziś najszybciej rotujących mrożonych produktów w sieciach handlowych - wyjaśnia Grzegorz Mordalski, właściciel firmy ANITA.

Na rynku dostępne jest ponad 20 różnych odmian pierogów, pyz, knedli czy klusek. Wciąż jednak największą popularnością cieszą się tradycyjne pierogi z kapustą i grzybami oraz z mięsem.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13077

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA